Teutonia Timmy vs Emmaljunga scooter?

Sv: Teutonia Timmy vs Emmaljunga scooter?

Vi valde Timmyn och har inte ångrat det en sekund.
Scootern upplevde jag klumpig och passade inte i bilen.

Vi har valt scootern. Lätt. Snygg och lättkörd.

Dock är suffletten lite slapp och bygeln ganska liten så det blir rätt tajta när man ska ner med åkspåse och barn i den.

*kl*

Har en Brio kombivagn nu och har konstaterat att sittdelen måste vara felkonstruerad...:confused:
Själva sitsen är väldigt djup och ryggstödet kort, så det känns som om enbart huvudet böjs upp...??!! Martin som har älskat att åka vagn i liggdelen, vill nu inte alls åka, kan inte klandra honom:mad:

Är det fullt liggläge i Emmaljungan?

Senast ändrad:

Har Timmy o är jättenöjd!!! Jämförde m Scooter o Brio Race innan köp, o för oss hade bara Timmyn fördelar. Bl a är suffletten mer fällbar, den har fullt liggläge (vilket inte de andra två har) och den tar minst plats ihopfälld i bilen. Har dessutom fått bäst i test flera ggr. >Enda nackdelen, som den ju tyvärr delar med de andra alternativen, är ätt barnet sitter vänt i från en.

Jag har också en scooter till sonen som jag köpte när han var ca 8 månader (han är idag 2 år och 8 månader). Jag har varit otroligt nöjd med den!!! Men sen beror det ju på vad man haft för vagn innan. Har man haft en jättesmidig vagn kanske man kan tycka att scootern är stor, men jag som hade en EL combivagn (en riktig pansarvagn) tyckte det var en fröjd när vi bytte till scootern. Den har inte fullt liggläge, men fullt tillräkligt för barnet att sova i. Dock får ju barnet inte vara allt för litet när det ej är fullt liggläge. När jag köpte den sa försäljaren att barnet skulle vara 7-8 månader i alla fall (enligt Emmaljunga från 6 månader). Nu när barnet är i 2 årsåldern kan den som sagt kännas lite tajt vid bygeln vintertid men jag vet inte hur pass rymlig Timmyn är om man jämför. Jag har förresten för mig att jag har läst att scootern årsmodell -10 har mindre sits (smalare tror jag det var) och ännu tajtare vid bågen.

Martin blir ju 10 månader på måndag så han är stor nog!!

Har kollat på en Scooter idag och är väldigt sugen, såg en på Blocket som jag ska ringa på :)

Har scootern sedan snart fyra år i april. Köpte den när sonen var nästan året. Valde den eftersom den kändes mest rejäl. Som det redan skrivits. En pansarvagn. Snö, sandstrand, skogspromenader mm inga problem. Vist den är inte den smidigaste i affärer men vi använder den tre ggr om dagen när hunden ska ut i alla väder som snö. Sen är den lite bredare brädden bra om dock lite klumpig. Våran har aldrig vält trots att pojken klättrar upp själv osv tack vare brädden. Nu när han snart är fem använder vi den väldigt sällan utan bara om man ska gå bort en kväll till bekanta eller om vi sitter ute på kvällen i trädgården. Då är det bra med brädden för han sitter och ligger fortfarande bra i den och somnar gärna där lååånga stunder. Kort sagt en riktigt bra utevagn som barnet kan sitta bekvämt i långt upp i åldern.

Hej!

Ja, vi bor ju som sagt lite "avsides" så här måste vagnen klara oplogade vägar och grusvägar. Är väldigt sällan in till stan och går i affärer så att ha en liten smidig lättsvängd vagn är inte prio ett...

Ska kolla på "blocketvagnen" i helgen och hoppas på ett köp!!

Vår pyttelilla cityvagn har heller aldrig vält trots att sonen klättrar upp i den själv ;) Så det är inte bara de stora vagnarna som är ovältbara!

kl

Är också i "mindre sittvagns köpplaner" och slänger in en annan liten fråga om det går bra?

Jag var i väg och tittade på vagnar i går och då fanns det även en annan liknande Timmyn med fullt liggläge som heter Britax Toddler. Den är billigare och känns kanske lite "plastigare", men verkar ändå helt ok. Någon med erfarenhet?

Jag tycker att det är jättesvårt med sittvagn! Vi har just nu en EL duo, stor som attan vilket är både bra och lite tungt =) Jag skulle gärna ha en lite lättare vagn, dels för att underlätta för mig men också för att kunna låna ut våran vagn till granarna som får barn om fyra veckor. Jag vill gärna att My ska kunna sova i vagnen och det finns ju inte många små vagnar med fullt liggläge av förklarliga skäl (en för lätt vagn kan ju tippa bakåt), och jag är lite sur för att jag i så fall behöver vända henne bortåt...

Har någon erfarenhet av KRONANS sulky? Den ser ju också rejäl och bra ut men hittar ingen info om vikt och om ryggstödet går att vinkla.

//julia

Vad har alla tittat på för vagnar?? Som välter? Vår pyttevagn har fullt liggläge och den välter absolut inte av det heller.

Jag har dock ingen erfarenhet av vagnen du kikat på.

Vad har du för vagn?

Det var mer vad butiksförsäljaren förklarade... att vagnarna måste vara lite tyngre och stabilare för att ha fullt liggläge så att de inte välter... för att bli godkända alltså.

//Julia

jag har en cityvagn så märke är helt ointressant för er del. Men den har fullt liggläge, vändbar sittdel och välter inte när sonen klättrar upp och ned och leker i vagnen och så väger den mellan 7-8 kg. Den går även in i vår lilla kombi utan att vi fäller ihop den. Men den välter inte för det ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 560
Småbarn Jag trodde nog jag skaffat min sista barnvagn då vårt sista barn är 1.5 år och vi haft grejor sedan innan. Nu verkar dock vår gamla...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: ako
·
Western Som rubriken lyder, hur tränar ni in stoppen? (Syftar i detta fallet på reining) Har funderat mycket på fördelar/nackdelar med att rida...
2
Svar
24
· Visningar
7 181
Senast: kim99
·
Skola & Jobb Hej älskade Buke! Jag är lite nyfiken på för och nackdelarna med att arbeta i privat sektor vs. att arbeta i offentlig sektor :) Jag...
Svar
10
· Visningar
4 618
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V