Testostreon tillskott/Anabola

C

Comtesse

Vet inte vart denna tråd ska ligga så är fel så är det bara och flytta den!!!
Jag undrar om det är olagligt och ge sina hästar någon form av Testosteron tillskott / Anabola? Kan man polisanmäla det? Och vart gör man det isåfall?

Det är livstids karens på steroider för travhästar iallafall, vet ej om det är olagligt dock att tillföra hästen sådant.
Travhästar som tillförts anabola (testosteron räknas till anabola steroider) efter 1996-07-01 får inte tävla i Sverige överhuvudtaget.
Just i Italien är det ganska vanligt att unghingstarna får sterioder för att bli lite biffigare, tyvärr så har det ju också sina bieffekter.
(Dom blir 'dumma i huvudet' och aggressiva)

Men huruvida man får tillföra sterioder till 'vanliga' hästar i Sverige vet jag inte alls. :confused:
Jag kollade på jordbruksverkets hemsida, men blev inte mycket klokare för det...

//MDusty

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
317
Senast: Raderad medlem 148240
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
602
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
726
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama