testikelintyg

Jenka

Trådstartare
Det slog mig nu att jag glömde be om intyg att Sigge hade båda kulona nere innan han kastrerades. Är det något som behövs?

Han ställs inte ut och lär aldrig bli champion i något.

Sv: testikelintyg

Tävla utan får du göra, men för championat så behöver du intyg. Även om du inte tror att han kan bli champion så är det väl lika bra att du hör av dig till veterinären som kastrerade för att få ett intyg. Det vore ju snopet om du om ett par år står med en möjlig SLCH eller ett SE AgCh och så har du inget intyg. Man vet ju aldrig liksom. :)

*kl*
Min vet skrev in i stamtavlan att min vovve hade 2 st normala testiklar. Räcker det eller krävs ett skk intyg?

Det krävs ett intyg med ett speciellt nr (F145 sveriges veterinärförbund, eller liknande).

+Philosophia

Tack, då ska jag göra det. Nu är det ju 1½ månad sen, men antar att de kan kolla i journalen att det stämmer?

+Philosophia

Tack, då ska jag göra det. Nu är det ju 1½ månad sen, men antar att de kan kolla i journalen att det stämmer?

Ja det ska inte vara några problem. Min omplacering hade de inget intyg till så jag bad gamla ägaren fixa det och det var inga problem, så jag fick med en ifylld F145 blankett när jag hämtade honom. Glöm inte att ge veterinären namnet som står på stamtavlan så det står samma namn på intyget som på stamtavlan.

Var noga med att förklara för veterinären vilken typ av blankett det är du vill ha, alla kliniker verkar inte ha så stor koll på vad som gäller. Jag fick betala 250 spänn för ett helt vanligt A4-papper där det bara stod att "allt var normalt före op" ungefär. Inget reg-nr på hunden, inget namn på hunden, ja egentligen ingenting utan bara den enkla meningen och veterinärens underskrift. Detta trots att jag varit mycket tydlig med vilken typ av intyg det var jag var ute efter...:meh:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 079
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar