Z
zenza
Jag har nyligen köpt en angloarab,8-årig valack.Den förra ägaren hade haft honom sedan föl och kände honom alltså utan och innan.Hon var noga med vart han hamnade såklart,och jag kände direkt att det här var ngt för mig.Hon hade fostrat honom väl,men gjorde ingen hemlighet av att han var en "testare" och "mycket häst" och hon ville ogärna se att han skulle bli en vandrande problemhäst.
Mitt problem nu är hans schizofrena sätt.På väg från hage till stall är han ena stunden hur go som helst för att nästa vilja bita till,väl uppställd i stallgången vill han kicka till rejält med vänster bak,numera är det främst vid sadling.
Jag tycker verkligen om hästen och tänker inte ge upp,men hur ska jag bäst bete mig för att reglera på rätt sätt och visa att jag har kommandot?
Jättetacksam för svar.
Mitt problem nu är hans schizofrena sätt.På väg från hage till stall är han ena stunden hur go som helst för att nästa vilja bita till,väl uppställd i stallgången vill han kicka till rejält med vänster bak,numera är det främst vid sadling.
Jag tycker verkligen om hästen och tänker inte ge upp,men hur ska jag bäst bete mig för att reglera på rätt sätt och visa att jag har kommandot?
Jättetacksam för svar.