Sv: Terriers!
jag har mycket pitbull
terrier i min hund...
Skälliga: Knappast...Inte offta jag hört han skälla!
Energiknippen/ingen avstängnisknapp: Både ja,och nej.. När vi är ute är han vääldigt busig,är både högt och lågt i bland,men när vi kommer in så lägger han sig,och är kolugn..
Uppe med tuppen: Hahaha,dagens skämt! Han ligger gärna kvar i sängen tills 10-11 och snarkar och fiser!
Jaktgalna: Hade en katt här på gården i våras,han fick syn på den en gång och skulle springa efter,men stannade på en gång när jag ropade "STANNA".
Envisa som synden: Är väll det jag mest kan hålla med om,men han är envis på ett charmigt sätt!
Han är aldrig bråkig och så,men om man TEX är ute och plockar hallon,så är han med och tar ur hinken,man säger nej,han går undan,smyyyger sig fram,man säger nej igen,han går undan,men på nått jäkla sätta så hamnar han i hallonhinken iallafall! Lika om man är vid en sjö,och han inte får bada,likförbannat så hamnar han i vattnet iallafall..Har han gett sig fan på att han SKA bada,så SKA han bada,lika med hallonen..Alltså så är det bara smågrejer det handlar om..
Inte direkt till lydnad: Njae,min hund tycker nog att det finns roligare saker att göra!
Beror nog på själva rasen,och inte kategorin "terrier"! Finns många olika raser under kat. terrier.