Termo master Rain/fleece

Magica

Trådstartare
Bra och dåliga erfarenheter önskas! Har lite funderingar på att köpa ett sådant men skulle vara intressenat att veta hur de är...Ser rätt trångt ut i bogen tycker jag...?! :confused:

Hmm.... Undrar om det inte är ett sådant som jag köpte i höstas och som jag är så nöjd med.

Hur som helst är det jag har grönt och svart med fleecefoder, lite högre upp över halsen, sitter utmärkt utan att ge bogskav och håller mot regn och rusk. Det är däremot omöjligt att få bort håret från fleecetyget på insidan, det har filtat in sej och går inte att få bort. Är i alla fall mycket nöjd med att jag köpte det och inte ett lite billigare som jag höll i men ångrade och la tillbaka. Kostade runt tusenlappen på H**ks.

Jo det stämmer, blått :love: med bogveck. Men jag tycker det ser så trångt ut i bogen iallafall...

ok, nu är de blåa iallafall, kostar 799 kr. Hade varit helt fel om de håller mot regn och rusk... :smirk:

ooops... :o menar såklart halsen, att de ser trånga ut i halsen...inte bogen...gaahh...ibland tänker jag rätt men skriver fel... :p

Jag är helnöjd med mitt!!
Har använts dagligen i flera månader nu och stått emot både regn och snö utan problem!!

Det är VÄLDIGT ställbart fram med tre olika spännen för hakarna på ena sidan och reglerbar längd vid hakarna på andra sidan.

Ett täcke jag varmt kan rekommendera :bow:

Beror väl på vad du har för häst och hur du vill sätta täcket.

Har inte detta täcke, men är också nyfiken på det. Jag tycker att min häst mår bäst när täcket sitter just långt upp och hårt. Sätter man på täcket för lågt åker det bakom manken och skaver på manken, eller så ligger det över benstommen i bogen och skaver istället. Sätter alltid täcket OVANFÖR bogbladet och en bra bit framför manken, det ger minst skav (däremot är jag nog ensam i mitt stall om detta, så min häst har skav ändå).

Det vore verkligen bra med snabbknäppen, som på detta täcke, för då sätter ALLA på täcket rätt.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka