Terapiforum?

C

CarolaLind

Hur gick det med de planerna?

Det är trist att alla sådana intressanta diskussioner läggs på barock för det är många som missar det då, hade vi haft ett särskilt forum för detta hade fler deltagit och vi kunde bredda diskussionerna om våra kroppsliga problem, funktioner, etc.

Det hade lyft fram en väldigt viktig fråga som är högaktuell, nämligen ryttarens roll i hästens fysiska problematik.

Jag hoppas verkligen att det kan bli aktuellt!

Naturligtvis inser jag faran i det men jag trpor inte det blir "värre" än på "hästvård" det gäller ju att sätta upp riktlinjer där också.

Vad säger du Gunnar? Vad säger ni andra? Vill ni ha ett forum där vi kan diskutera träningsmetoder, nutrition, rehabilitering etc.??

:bow: :bow:

Sv: Terapiforum?

Det skulle vara bra.
Kan man inte kalla det för Träningsfysiologi eller något sådant.
Så att även travets erfarenheter kommer med?

En tanke var att det skulle luta åt att vara ett humanforum som skulle kallas typ "Friskvård" el dyl.

Synd bara att fler som verkligen älskar att prata och diskutera i ämnet inte hittar hit till denna tråden.......:p

Hjälp till att sprida det :D

Jag ser att det verkligen finns underlag för det och jag kan bara tänka mig vilket aktivt forum det skulle bli.

Vad säger du Gunnar?

:bow:

För mig ett mycket intressant ämne.

Jag är dock aldrig inne på barock, så på ett sätt kan jag inte förstå varför det inte har ett eget forum.

Skriver upp mig på listan.

Vad bra ;)

Nej det är just det, jag är så säker på att jättemånga vill och kan diskutera detta ämne hur mkt som helst, men hur många ramlar in på Barock egentligen ?

Och hur många VET att det är där det diskuteras för det mesta?

:p

Jag tror det med.

Jag vet fler som är intresserade av ämnet men som håller sig ifrån B forumet.:crazy:

Om det gäller hästen tycker jag att detta helt klart hör hemma under Hästvård.
Dock har jag som sagts redan tidigare funderat på ett forum mer inriktat på ryttaren/kusken.

Mitt förslag på forum-rubrik är i så fall: Ryttarhälsa

Jag är inte säker på om det bler ett sådant forum, men möjligheten finns.
Kom gärna med andra namnförslag eller andra tips och förslag om ett sådant forum.

Ryttarhälsa är väl lysande :idea: Men det borde vara ett bredare namn då även kuskar kan få problem.

Friskvård
humanhälsa
Människan
Godhälsa
FriskareLiv
KroppochSjäl

Ja det är ju bara att spåna på, det var säkert lite flummiga förslag och jag tror någon annan gör det bättre, men Gunnar, om inget annat så kan du ju starta ett forum på prov och fungerar det inte....ta bort det!

Bra idé!!!!! :idea: :) Jag har flera gånger kommenterat detta och sagt att "men borde vi inte ha något som typ friskvård för människor..?" när jag blivit frustrerad på att jag sabbar min egen ridninggenom problem jag inte förstår i min egen kropp.:crazy: Där kunde man diskutera ryttarens roll i ridningen och hur ryttaren påverkar hästen, biomekanik osv. :love:

:) :bump: :bump:

Lägger till:
Ryttarhälsa låter alldeles toppen!

Oh ja snälla, någonstans där jag kan få råd och tips så att jag kan fortsätta rida med min trasiga rygg utan att sabotera hästen när jag förlorar fullständig kontroll och där man kan diskutera alternativ träning för att hjälpa sin ridning.

Mycket välkommet

Apo

Liknande trådar

C
Bukefalos Eftersom den andra tråden lämnats åt sitt öde så att den dels kan gå i kras och dels så att vissa uttalande kan dö ut, startar jag...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
12 786
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar