_Yggdrasil_
Trådstartare
Är lite inne på Tema rum. Tycker det är kul när en vandring genom ett hem blir som en resa men helst ska det finnas något som kyter ihop tex samma tidsperiod! Drömmer och planerar nu när vi sedan 3 år tillbaka äger ett fantastiskt hus från slutet av 1800-talet.
Olika dröm teman för mitt hus:
*Sovrummet: Moulin Rouge Färger: vinrött, svart och guld. Sammets gardiner, medaljong tapeter, järnsäng (har jag redan) mörkt trä golv, sänghimmel.
*Matsal: 1800-tal Färger: Turkost, trä, äggskal och guld. kornischer, tapeter med mycket mönster, rejäla mattor, kristallkrona
*Bibliotek: Engelsk pub Färger: Grön, Brun och guld. Stora tunga bokhyllor, hög bröstpanel i brunt, gröna tapeter gärna randiga, stora skinnfåtöljer, rejäla mattor, barskåp och piltavla
*Gästrum: Asiatiskt Färger: Vinrött, svart och guld. Rislampor, bambumatta, drakar
Har sett rum med western tema, japanskt tema, goth tema, 50-tal osv osv.
Har du ett tema rum? Eller ska göra ett? Visa bilder berätta om planer!
Olika dröm teman för mitt hus:
*Sovrummet: Moulin Rouge Färger: vinrött, svart och guld. Sammets gardiner, medaljong tapeter, järnsäng (har jag redan) mörkt trä golv, sänghimmel.
*Matsal: 1800-tal Färger: Turkost, trä, äggskal och guld. kornischer, tapeter med mycket mönster, rejäla mattor, kristallkrona
*Bibliotek: Engelsk pub Färger: Grön, Brun och guld. Stora tunga bokhyllor, hög bröstpanel i brunt, gröna tapeter gärna randiga, stora skinnfåtöljer, rejäla mattor, barskåp och piltavla
*Gästrum: Asiatiskt Färger: Vinrött, svart och guld. Rislampor, bambumatta, drakar
Har sett rum med western tema, japanskt tema, goth tema, 50-tal osv osv.
Har du ett tema rum? Eller ska göra ett? Visa bilder berätta om planer!