Telia digital-tv och bredbandshastighet

aemaria

Trådstartare
Är det någon som vet vilken bredbandshastighet som krävs för att kunna ha Telia digital-tv? Kan 8 räcka?

Vi har den allra lägsta. Tror det är 2? Har aldrig sett att man måste ha en viss hastighet på bredbandet för att ha digital-tv?

Vi har den allra lägsta. Tror det är 2? Har aldrig sett att man måste ha en viss hastighet på bredbandet för att ha digital-tv?

Pratade med en teliamänniska på kundtjänst idag som menade att vi inte kan nyttja digital-tv i vår kommande bostad p g a lägre hastighet. Men när mannen ringde ikväll och fick prata med en annan person så gick det visst bra tydligen. Skumt..

Vi har alltså Telia på "allt", dvs bredband, tv och ip-telefoni. Vi har sedan länge varit helt nöjda med att ha deras lägsta hastighet, och det har aldrig känts som ett problem.

Telia har åtminstone tidigare sagt att ca 8 Mbps åtgår till IP-tv. Således skulle man med en 24 Mbps uppkoppling kunna räkna med ca 16 Mbps tillgängligt för annat, medan man ser på tv. Den siffran rörde SD-upplösning, jag vet inte i vilken utsträckning HD (och för den delen, åt andra hållet, effektivare kodning) påverkar. Men spontant tror jag att 8 Mbps är för låg kapacitet för att kunna se IP-tv på vettigt sätt.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
777
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
392
Senast: Anna-Bella
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 464
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Facebooksidan för min förening (är ordf) hr ändrat. (tror jag vet av vem...) Jag är borttagen som admin plus att inlägg numera måste...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka