Telia bredband och digital-tv UTAN fast telefon - någon som har??

bettysmatte

Trådstartare
Just nu har vi Telia bredband, digital-tv och fast telefon. Alltså har vi alltihop genom telefonjacket. Tycker att det känns mer och mer som de enda som använder vår fasta telefon är telefonförsäljarna, så jag skulle nog inte sakna den om den inte fanns. MEN kan man välja bort telefonen och ha kvar bara bredband + tv med Telia? Någon som vet? Jag har slängt iväg ett mejl, men det lär nog ta ett par dagar innan jag får svar på det. Ringde igår och förhörde mig om att byta från "vanlig" fast telefon till bredbandstelefoni, men skillnaden i pris var så löjligt liten (ca 50 kr/mån) så det kändes inte ens lönt att krångla med att byta...
 
Sv: Telia bredband och digital-tv UTAN fast telefon - någon som har??

Jodå det går alldeles utmärkt, så har jag det. Bredband och Telia Digitaltv ingen hemtelefon för ingen ringer ju på den i alla fall :D.
Du får ju IP telefoni i priset så att säga om du vill aktivera tjänsten väljer du själv jag har inte gjort det, har ingen nytta av det alla ringer ju på mobilen.
 
Sv: Telia bredband och digital-tv UTAN fast telefon - någon som har??

Men vadå "i priset"? Du menar alltså att det kostar en avgift att INTE ha telefonen då, eller? För annars skulle det ju "bara" kosta 259 kr för bredband (vi har lägsta nivån), 199 kr för TV (kanalpaket stor) + krypteringsavgiften (49 kr/mån, tror jag) = 507 kr. Men igår när jag fick ett jämförelsepris för vad det skulle kosta om jag bytte telia bas mot bredbandstelefoni så blev priset 617 kr (mot ca 660 kr, om jag inte minns tokigt).
 
Sv: Telia bredband och digital-tv UTAN fast telefon - någon som har??

Ja det är högre avgift på att inte ha telefon ansluten än att ha IP-telefoni, jag har IP-telefoni men ingen telefon ansluten till jacket :)
 
Sv: Telia bredband och digital-tv UTAN fast telefon - någon som har??

Men vadå "i priset"? Du menar alltså att det kostar en avgift att INTE ha telefonen då, eller? För annars skulle det ju "bara" kosta 259 kr för bredband (vi har lägsta nivån), 199 kr för TV (kanalpaket stor) + krypteringsavgiften (49 kr/mån, tror jag) = 507 kr. Men igår när jag fick ett jämförelsepris för vad det skulle kosta om jag bytte telia bas mot bredbandstelefoni så blev priset 617 kr (mot ca 660 kr, om jag inte minns tokigt).

259:-/mån för bredbandet gäller om ni har fast telefon i huset annars kostar bara bredbandet 339:- (2gb)
Tv kostnaden har inget med själva bredbandet att göra.
 
Sv: Telia bredband och digital-tv UTAN fast telefon - någon som har??

Vi har också ip-telefoni för att få det billigare, men telefonen är inte ikopplad hehe. Jag tycker inte att det gör nåt, vi är bara så grymt nöjda över att vi bor i skogen men har 30mbit/s :).
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en längre tid funderat på att lägga om mitt elektroniska liv i syfte att reducera kostnader. Jag hade fast telefoni + fast...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Mirtai
·
IT & mobiler Hjälp en tekninsk analfabet! Mitt mobila bredband sjunger på sista versen så jag funderar nu på fast bredband via telejacket. Håller...
Svar
8
· Visningar
1 520
Senast: astronaut
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 375
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp