Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är olika beroende på sadelmodell. Ett tips är att ta ut en sadelprovare som kan hjälpa dig.Någon som vet hur lång anläggningsyta en 17,5 sadel har? Min lilla pålla har väldigt kort rygg.
Jag håller med!Thorowgood cob som sagt
Globus clic är en av mina favoriter till bumlingar med rak rygg även. Hade bomvidd 38 till min ardenner korsning
De man byter järn i kan även bli mer svängda (har jag upplevt) när man sätter i just ett vidare järn.
Ka jag har ju chansat o köpt mina globus begagnade för bra pris, då kan man oftast säöja till samma om de inte skulle passaJag håller med!
Det är tråkigt att koppjärnssadlarna generellt blir mer svängda.
Men jag hoppades att "någon" hade provat Tekna Haflingersadeln, och att den skulle vara konstruerad så att den inte blir mer svängd för att man sätter i "bredare järn".
Globus Clic (dressyr), Globus Loke (allround), Globus Esperanza (hopp), och Globus Gloi (Island) var (är) byggda på samma bom, som passar rak rygg och dessutom kort anläggningsyta.
Tyvärr finns dessa inte att köpa nya längre, men eftersom de varit sålda i stort antal finns de att köpa begagnade.
Jag har Globus sadlar i bomvidd 34, 36 och 38, (Jag har Clic dressyr och Loke), och hittills har alltid någon av sadlarna passat på mina Nordisar, och på nordisar som varit här på besök.
Dressyren är ganska lång. Vet inte om alla har det men min hade kilbossa vilket blev för långt för min häst.Någon som vet hur lång anläggningsyta en 17,5 sadel har? Min lilla pålla har väldigt kort rygg.