Teddypad??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JennyE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 4 078
Sv: Teddypad??

Men väldigt kunniga människor i mitt stall har sån pad. :confused:

Men väldigt kunniga människor i mitt stall har sån pad. :confused:

kan och vet man allt, därför att man är kunnig?
som jag sa tidigare - VÄLDIGT många människor använder padd - därför att de säljs som de gör, dvs de säger ha ett visst syfte, som den sen faktiskt inte har. inte lätt för ens de kunniga att veta alltid, så länge man inte är allt i ett - hästexpert, veterinär, massör, sadelutprovare osv :angel:

Mmh men det måste väl finnas nåt bra annars skulle ju absolut ingen använda det om det bara var piss..

Mmh men det måste väl finnas nåt bra annars skulle ju absolut ingen använda det om det bara var piss..

varför det? det finns mycket piss som används och inte är ett dugg bra för den skull! den är en försäljningsvara punkt slut. för att passa alla marknadsgrupper, med olika variant av krav/konsumentkunskap, och plånbok.

Oj vad en massa piss det endå säljs inom hästsporten då endå. Klart att firmor vill sälja sina varor, fastän det kan göra mer skada än nytta. (tänker främst på en massa hjälptyglar och dylika extra saker som skall "hjälpa")

Och vem är en väldigt kunnig person? Finns tyvärr det ordet inte att slå upp i ordboken :D

kl

Varför jag i första hand tänkte på att köpa ett teddypadd, var för att sadeln just nu är ngt för vid, pga att hästen stått. Tänkte då att paden skulle vara till utfyllnad så länge som det behövs, tills att hästen musklat sig rätt igen.

min förra medryttarponny hade teddy pad.
1. den brände inte på hästen

2. Den knycklainte ihop sig (som någon sa) och gjorde så att sadlen blev "trängre"

min förra medryttarponny hade teddy pad.
1. den brände inte på hästen

2. Den knycklainte ihop sig (som någon sa) och gjorde så att sadlen blev "trängre"

hur vet du det, satt du under sadeln när padden låg på? :angel:

seriöst - det är ganska nogsamt utrett att felaktiga paddar får en värre effekt än utan rent av dvs gör sadeln trängre fast ryttaren tror att den "höjer" osv istället och därmed blir lagom.
Ingen seriös sadelutprovare skulle nånsin rekommendera en teddypad.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
636
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
692
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
847
Senast: Hermelin
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 186
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?