Teckenblödning och jag=klantskalle!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Sa till gubben igår att det tryckte så enormt mycket nedåt så det nästan kändes som att bebisen var halvvägs ute eller nått, hade även lite blodstänk i flytningar jag hade igår.. och inatt drog det igång ordentligt när jag gick på toa så nu är det helt garanterat en "teckenblödning".
Har "mensvärk" som mal på hela tiden men inget mer, så det lär ju ta ett tag till misstänker jag.
Men hur länge brukar man märka av just teckenblödningen?
Hur lång tid före släppte slemproppen innan dess att förlossningen drog igång för er?

Ja och imorse när jag gick ner för att ta på en film till sonen så lyckades jag sparka tån rakt i hans tripptrappstol så det känns nästan som att den är bruten, eller det är den inte, men det gör vansinnigt ont... det är alldeles blå och svälld!
AJ!
Som om det inte är jobbigt nog att röra sig ändå liksom :smirk: !
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

Det låter som om bebis tänker titta ut snart! Lycka till! Och passa på och be dem titta på tån om du fortfarande har ont efter förlossningen!;)
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

Jo man kan ju hoppas, men läste i en bok att teckenblödningen kunde komma upp till 3 veckor innan bebisen :crazy: ....
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

Min slempropp började släppa på nyårsaftons morgon, och sonen är född mitt på dagen den fjärde januari.

Hoppas din bebbe vill komma ut snart!
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

Vad spännande! Hoppas det blir nåt snart! Mindre roligt med tån, dock! :D
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

min slempropp släppte på morgonen för ett år sen och jag småblödde hela dan, Emma är född 19.59 på kvällen...


och jag har oxå slagit i tårna i tripptrapptrull stolen - den är livsfarlig (och värdelös - går ju inte att rengöra) och jag fick nog en fraktur på tån för jag kunde inte gå på flera dar i somras - fick rådet från VC att ha stadiga skor på - jo tack inte 17 gick det att få skor på foten heller...:mad:
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

känner mig som en bomb typ som är på väg att explodera, eller det känns så "där nere".. men inget har hänt än.. får väl ge mig till tåls :smirk: .

Men det där med skor.
Jag har SÅ trist... jag får inte på mig ett par skor, tänkte grejja med hästarna idag, men det gick ju inte, klarade av att mocka sedan fick jag halta in till mamma och låna ett par sandaler så att jag tog mig hem, går ju inte ens att ha strumpor på sig :crazy: . (tycker SÅ synd om mig själv :smirk: ) Nu åkte gubben och sonen iväg för att leka hos en av sonens kompisar (och gubbens kompis) jag får sitta kvar hemma.. för inte kan man vara ute och springa barfota i sandaler nu mitt i vintern.
Jag är så ARG på mig själv för att jag var tvingad att slå foten i den där :devil: -la stolen!!!
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

Måste fråga en sak till, vill inte starta en ny tråd i typ samma ämne.. :smirk:

HUr vet man skillnad mellan sipprande vatten och stora flytningar?
det började imorse, eller inatt... har haft stora flytningar sen den där teckenblödningen, men inget som nu... får byta binda hela tiden.. hade sammandragningar igårkväll, i 5 timmar, med ca 11 minuters mellanrum, men efter två rejäla så avtog de.. men då inatt (efter nån timma då) var jag kissanödig och skulle gå på toa, som tur var hade jag ett trosskydd på mig (för flytningarna från teckenblödningens skull) :o för det var bara att byta trosor och ta på en binda... och så har det fortsatt idag, inte hela tiden dock.. ibland kommer det mer...
Funderar på att ringa mvc imorgon och fråga men tänkte om någon här visste före...
Det känns som om man skulle ha mens, det där äckliga rinnandet i stort sett hela tiden :crazy: ...
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

Men nu måste det ju vara vattnet som gått (det fortsätter rinna hela tiden).
 
Sv: Teckenblödning och jag=klantskalle!

alltså det låter ju verkligen som vattnet... jag skulle ha ringt förlossningen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår kväll packade jag in tältet och lite annat bra-att-ha i bilen och drog iväg. Tanken var att övernatta på ett ställe som var ungefär...
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Magiana
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 416
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp