Tecken på könsmogna.

astronaut

Trådstartare
Är det något som man kan kolla efter när katterna blir könsmogna, t.ex uppförande o så.
De ska bli kastrerade i mars, båda två. Men har det hänt att någon katt blivit könsmogen innan den är ett halvår?

Sv: Tecken på könsmogna.

Ibland blir de skrikigare, börjar felkissa mm, men ofta märker man inget i början.

I min ras är det snarare regel än undantag att framförallt hanarna är könsmogna tidigare, i de många fall börjar de para runt 5-månadersstrecket om de har tillgång till löphonor, och i något fall har en hane blivit pappa när han är 6-7 mån.

Sv: Tecken på könsmogna.

Okej.

Nej, min hanne har börjat lukta mammas katt i skrevet hur mycket som helst, och han satte sig på henne, men inte så att han skulle avla, utn "tränade" mer (ringde till min kompis och de sa ju att de tränar).

Men det kanske beror på att han snart blir könsmogen? Eller kan det bero på att de inte sett varandra på ett tag, vilket i sin tur att manson reagerar så som han gör för att visa att det är han som bestämmer?

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
652
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: Elbe92
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 737
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar