Tecken på dräktig katt

Solvira

Trådstartare
Ja, vad finns det för tecken? Och när börjar man se dem?

Går och inbillar mig att min tant är dräktig, tycker hon ser lite tjock ut och har svullna bröstvårtor. Dessutom beteer hon sig som sist hon var dräktig, väldigt pratig och ska vara med hela tiden.

Sv: Tecken på dräktig katt

Runt 3-4 veckor kan man se att bröstvårtorna börjar bli lite svullna och rosa-aktiga.

Sen som du säger att beteendet kan ändras lite. Det kan nog variera beroende på individer. En del blir mer sociala medan en del andra drar sig undan. Det beror nog mest på hur trygg katten är i sig själv.

Senast ändrad:

Blir de lite ömma också? Märta som alltid är jättesnäll och låter en ta på henne var som helst verkar lite som att hon inte vill att man ska vara på dem.

Rent fysiskt, om man ser till sig själv i vissa perioder :crazy: är det ju spännt. Men, det är inget som jag har märkt på våra honor som varit dräktiga. Kanske att det olika från katt till katt?

Ja, jag tänkte också på det, min syrra sa att hon inte kunda ligga på mage på mååånga månader när hon var gravid p.g.a. ömma bröst. :p

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
654
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama