Tävlingsutrustning *hjälp*

L

__lollo__

Jag hoppas tråden ligger rätt nu, annars får moderator gärna flytta den rätt:o

Ja nu så är det dags för mig och min lilla pålla att våga oss ut på tävlingsbanorna *nervös*
Då kommer man ju också till punkten tävlingsutrustning, och tävlingsschabrak..
Då jag vill ha ett snyggt schabrak med bra kvalité så har jag funderat på ett AS(Anna Scarpati)..

Men eftersom min häst är brunskäck så har jag lite svårt för att bestämma färg på schabraket, vitt känns som det inte blir snyggt..
Såå(ursäkta långt utlägg) då skulle jag gärna vilja ha hjälp av er här på buke, vad tror ni passar bäst till min häst??
Vanilj? Sand? Ljusgrå? Elr någon annan?
(Jag hade då tänkt specialbeställa schabrak i den färg och med de passpoaler och kantband jag vill ha)

jag länkar till några bilder på hästen också:
http://www.pixbox.se/alb_show_id718547_page0.html

Här är länk till de olika färger som man kan beställa(scrolla längst ner på sidan):
http://www.skaerlunddesign.dk/product.asp?product=575&sub=52&page=1

Snälla hjälp mig!!:crazy:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tävlingsutrustning *hjälp*

Jag hade ett vaniljvitt schabrak med svart passpoal på min brunskäck. Det var snyggt.

Hade varit jättesnyggt med ett vaniljschabrak, men tycker att du då ska ha samma färg på ridbyxor och skjorta för helhetsintrycket!

Ok kanske är ngt då:)
Ja, det är ju snyggast om det matchar med ridbyxorna och så, men eftersom jag har helvita nu så är jag beredd på att byta om det skulle va så:)

Någon mer som har åsikter??

Försök få fram benlindor med samma bruna nyans som på hästen (såg att h*n hade helvita ben) hästen ser ju oftast så smutsig ut om man sätter på rena vita lindor. Jag har själv alltid brunt på benen på min skäckhingst såväl lindor som skydd och vitt eller brunt schabrak, annars passar även mörkblått/marinblått mycker bra men då inte till tävling naturligtvis. Jag skulle lätt ta ett helvitt schabrak med kanske mågon passpoal på till tävligt.. snyggast med ett diskter schabrak på en skäck som redan har så mkt färger :) så.. vitt och brunt, go for it!

Jag har en brun häst som och grå kavaj till. Schabraket är vitt med grå paspoal så det matchar kavajen. Jag gillar att framhäva det vita han har i ansiket och valde därför det vita schabraket. Annar skulle jag lätt kunna tänka mig att ha ett helt grått schabrak, som jag hade när jag tävlade ponny.
Jag håller med Weasel_ och tror det blir skitsnyggt med brunt på benen :D
Dessutom skulle han nog vara jättesnygg i ett vitt schabrak med en brun passpoal i samma färg som han är själv!

Ja! Brunt är jättefint på benen:love:
Vita lindor är INGET alternativ ens:angel::p
Så det där med en brun passpoal skulle nog inte vara dumt.:idea:

Ngn mer som har åsikter? tankar?;)

Liknande trådar

Utrustning Yes har börjat fundera på julklapp till lillasyster som ska tävla min häst i hoppning till våren. Hon har ingen tävlingsutrustning vare...
Svar
7
· Visningar
1 747
Senast: Långnos
·
Utrustning Jag ska beställa ett Anna Scarpati schabrak men har lite ångest angående färger. Ska ju välja färg på schabrak, kantband och passpoaler...
Svar
4
· Visningar
1 828
Senast: LinnHolmbom
·
Utrustning :D Vad är snyggast? ;) Är i färd med att beställa ett nytt Mias schabrak nu men kan inte bestämma mig för vilket, det ljusgrå eller...
2
Svar
24
· Visningar
2 031
Senast: Jellyway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar