Tävlingsterminen 2011 ute nu...

Sv: Tävlingsterminen 2011 ute nu...

ok!
Tack för info!
Jag hoppas iaf att det blir lite senare på säsongen så att man hinner med att kvalificera sig :D

Förslag till nya TR togs upp men vad jag minns fanns det ingen ändring om hästens ålder.
// Linda

Tråkigt, men då vet jag i alla fall att det inte är något att hoppas på. ;)

"Bara" 500 km till närmaste tävling. 1000 km i transport för att ridas i 40 km. Synd om hästen och synd om plånboken ...

Vart bort du?

Det är inte roligt att bo inorr och vilja tävla distans, varesig för plånboken eller hästarna som måste åka låååånga resor. Själv tycker jag det är rätt så trevligt att åka & få övernatta osv, bara plånboken tillåter. :D

Jag kommer nästa år att ha 15 mil till en ritt och drygt 30 mil till 2 ritter, annars är det 50 mil eller längre till övriga...
Dom ritterna går i juni, aug resp sep, så det skulle fungera att rida alla och jag satsar på det. :)

Det bästa är ju att försöka skramla ihop ett gäng och göra egna distansritter... Du kanske inte kan rida första gångerna om du är den som vet mest om distansritt, men på sikt.

Bor utanför Umeå och har inte hört om någon annan i trakterna med långdistansambitioner. Men detta kanske fungerar som en efterlysning ...

Hej!

Man behöver inte ens vara hästintresserad för att vara funktionär på tävlingar i distansritt! Tro mig, jag har arrangerat tävling i tre år och det är ingen mer än jag som tävlar distans "tillvardags" och det är många av våra funktionärer som inte visste något om distans innan vi började för tre år sedan. Men det går rätt bra ändå.. ;)

MVH Lina E Jonsson

de är på gång i Boden att starta upp distansförening, lär väl inte bli tävlingar på några år, men ett steg på vägen! Det är ju fortfarande en bit att åka, men ändå.

http://distansridninginorr.bloggplatsen.se/

/panzy - blivande norrbottning (när man blir klar med utbildningen) och distansintresserad

KL

Är det någon som i år har fixat en sådan där super bra karta där man ser vart alla tävlingar går av stapeln rent geografiskt? Har för mig att någon gjorde en sådan förra året. Det var toppen! Många av tävlingarna har jag inte den minsta aning om vart de går...

Förra årets ligger på ridsports hemsida. Distans - tävling.
// Linda

Då ska jag kolla där, tack! Stämmer det fortfarande med att respektive ritt går på samma ort som året innan?

Kan ju inte garantera men ritterna brukar i så fall inte flytta långt.
// Linda

Hur fungerar det egentligen om lokala klubbar anordnar tävlingar. Kommer även de med i tävlingskaldendern. Hittar ingen tävling alls i östergötland. Tänkte köra en pp för att testa på grenen för första gången och då kan det vara lägligt att göra det i närområdet tänkte jag. Någon som vet något om detta?
Är Ekenäsritten helt nedlagd?

Ny rittkarta för 2011 är under uppbyggnad och kommer inom kort, enligt säkra källor.... ;)

Alla tävlingar kommer med på tävlingterminen. Även lokala tävlingar.
Dock kan du kanske hitta träningstävlingar / utbildningsritter hos de lokala klubbarna.
// Linda

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Ajda
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 535
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 253
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 879
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka