Tävlingsskjorta?

saffran

Trådstartare
Hej!

I TR står att man ska ha polo eller skjorta vid tävlingsridning.

Jag använder plastrong, behöver jag ha skjorta då? Känns som det blir kaka på kaka med tävlingsskjorta med krage och plastrong.

Hur gör ni?

Om överdomaren bestämmer om kavaj rider jag med t-shirt och plastrong, MEEEN dom dagar överdomaren bestämmer att man kan skippa kavaj, måste skjorta och slips finnas till hands om man väljer att rida utan kavajen, Kom dock ihåg att kavajen måste bäras under hela klassens tidsåtgång om man valt t-skjorta/plastrong då man ska vara tävlingsmessigt klädd under klassens fortgående....

Hmm måste man ha tävlingskläder på hela dagen? Om man väljer skjorta måste den vara långärmad om man får lov att rida utan kavaj? Hur ofta på dressyr slipper man kavajen? Man måste ha den på framridningen o. Jag inte fattat fel.

Ni som har plastrong, har ni tävlingsskjorta under oxå eller annan tröja med "vanlig" hals då?

Hmm måste man ha tävlingskläder på hela dagen? Om man väljer skjorta måste den vara långärmad om man får lov att rida utan kavaj? Hur ofta på dressyr slipper man kavajen? Man måste ha den på framridningen o. Jag inte fattat fel.

Ni som har plastrong, har ni tävlingsskjorta under oxå eller annan tröja med "vanlig" hals då?

Jag har aldrig någonsin haft tävlingskläderna på hela dagen, har aldrig sett något om det i TR. Reglerna för klädseln gäller givetvis på tävlingsbanan och så på prisutdelning. Vad gäller skjortärmens längd så ser jag inte att det står något om det i TR, risken finns att det är olika beroende på vilken överdomare som finns på plats. Jag har hittills inte varit med om att slippa kavajen men det här är första året jag tävlar sen den regeln infördes och sommaren har ju inte varit särskilt varm ;) Du måste inte ha kavajen på framridningen.

Om överdomaren bestämmer om kavaj rider jag med t-shirt och plastrong, MEEEN dom dagar överdomaren bestämmer att man kan skippa kavaj, måste skjorta och slips finnas till hands om man väljer att rida utan kavajen, Kom dock ihåg att kavajen måste bäras under hela klassens tidsåtgång om man valt t-skjorta/plastrong då man ska vara tävlingsmessigt klädd under klassens fortgående....

Nej, där har du fel. Det är bara under själva ritten du behöver vara tävlingsklädd samt under prisutdelning.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: fio
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
982
Senast: Mli
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
920
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka