Tävlingssäsong!

sasucatu

Trådstartare
Jihoo, nu närmar det sig:bump: Måste införskaffa kläder bara. I våras letade jag igenom hela stan efter ett par kolsvarta jeans i stretch material, men det var omöjligt att hitta. Någon som vet var man kan få tag på ett par sådana? Det verkar ju vara hål o söndertvätt på varenda "svarta" jeanspar jag ser. Har ett par utan stretch, men dom är lite väl tighta :angel: .

Sen är ju frågan vad man ska ha på överdelen? Svarta jeans + svart hatt är vad jag har.. vad är det som "gäller" för överdelen? vad har ni på er? Skorta eller slinky? Ska man ha väst om man har slinky, eller funkar det utan? Var har ni köpt era tävlingskläder?Tipsa gärna! Kanske ska tillägga att hästen är en fux med svart pad, svarta skydd.

:cool:

Sv: Tävlingssäsong!

Har samma problem som du med jeans!:mad:
Som överdel använder jag slinkys eller rätt ut sagt polotröjor. Går att köpa nu runt nyår i glittriga matrial. Men jag letar även på second hand. Över har jag en väst, även den second hand, som jag även fixat på lite glitter. ska se om jag kan fixa nån bild.
Vore kul att få se lite bilder på andra hemmabyggen, så man kan bli lite inspirerad!:idea:

Hm, det finns ju "riktiga" tävlingsjeans, men man borde ju kunna hitta ett ynka par kolsvarta i stretch på en vanlig affär!

Jooo! Sätt in bilder!:) Vore jätte kul att se!

Jag är dock en sån som inte vill glittra upp mig allt för mkt, men skorta är så tråååkigt:smirk:

Jag har en sykunnig mor som hjälper mig med kläder! Jag har både slinky med väst och skorta. Är kul om man känner någon som kan sy till en för det blir jätte personligt och lättare o matcha. Sen finns det massor av roliga, glänsande, glittrande tyger som man kan göra en slinky av. Är inte jätte svårt! Sen kan man vara säker på att ingen har likadana kläder..! :)

Själv har man ju inte den kunskapen som krävs för att hantera en symaskin..hrm :angel:

Någon som vet "vad som gäller" för de olika grenarna? Är det folk som har glitter o glamour kläder i reining, eller är det mera strikt där. Har som fått känslan av det iaf.

I horsemanship ska man inte ha för mycket saker som dinglar, tex fransar, eftersom det ser ut som om man rör sig mer då. Är väl det mest specifika råd jag fått.

Annars tycker jag mig ha sett att i de kvinnodominerade grenarna är det mer glitter, medan i de mansdominerade är det mer arbetsgrejer som gäller. Det gäller även om män startar i "kvinnogrenar" och tvärtom.

Själv rider jag oftast med svarta jeans, vit skjorta och grå stråhatt. Utanpå har jag en brun mockajacka med fransar i reining och pleasure, blå jeansjacka av kavajmodell i horsemanship och riding. Hästen har en pad med grön dominans och mörkbrun sadel, träns och brösta med en hel del silver. Hästen är brun.

Har för övrigt en lillsyrra som i princip vägrar ha på sig något annat än svart, och hon har ett litet helvete att få tag på helt svarta jeans. Är väl helt enkelt inte modernt just nu...

/Ida

Tipsa trådskaparen om de ställena då, istället för att bara tala om att du vet.

/Ida

second hand är super, fins ofta "snygga" midjekorta jackor i blankt material, även om man inte är så haj på symasin så kanske det ibland räcker me att byta knappar för att fåt som man vill, det gället att hålla ögonen öppna och ha fantasi när man går på loppis, då kan man göra superfynd!

Ang svarta byxor, kolla de olika postorder företagen utan att nämna vid namn, de lite "tantigare" avdelningarna brukar ju altid ha stretch jeans!

Någon som vet om det finns ngn regel som säger vad man får ha på sig? En jag vet fick höra av domaren att om hon haft skjortan istoppad i byxorna så hade hon fått högre poäng, hur funkar det om man har en slags jacka på sig?

skjortor och slinkys ska vara istoppade i byxorna. jacka och väst hamnar utanpå.
Har du såpass långt hår att du kan sätta upp det, så ska det vara uppsatt och helst i hårnät.

satsar du på tävlingarna, eller känner att du vill lägga ut pengarna, så köp ett par snygga showchaps. Det ger mycket till helhetsintrycket, framförallt blir skänkellinjen mycket snyggare.

Till en fux passar färger ur den blå, gula, bruna och gröna färgskalan. Håll dig borta från den röda och lila färgskalan.
Svart är snyggt på alla hästar, men på en fux föredrar jag vitt eller cream, gärna i kombination med en brun färg som passar hästens ton.

beror väl på hur kräsen man är vad gäller sömmar och sånt, men jc har svarta crockerjeans (stretch). Dom tänker jag nog köpa till våren! :love:

jag har ett par svarta stretch, fornarina. kanske inget ridmärke direkt:p och kanske lite dyra att köpa till stallet..:angel:

sen kan man ju alltid färga jeansen svarta. fast sömmarna blir ju inte färgade, men det kan ju vara snyggt om det matchar.

Senast ändrad av en moderator:

fast jag tycker inte att fronarina är KOL svarta, dessutom låga i midjan..

Jag ska igång med min pålle för första ggn i sommar (jag håller på att vänja henne vid ryttare o gångarter nu sen i vår ska hon på reining träning )Har funderat lite på detta med färger.Jag e inte den glittriga typen utan lite mer enklare skulle jag tro.tequila e brun svart .JAg gillar lila ,vinrött som syns lite mer eller bruna o svarta färger oxå som e lite mer "dämpade".Ja det e väl o kolla in lite kläder i vinter nu vintern e snart förbi......

Liknande trådar

Western Ska försöka sy mig nya tävlingskläder inför sommaren. Kan inte riktigt bestämma mig med färgerna bara... Har köpt en mönstrat töjbart...
Svar
10
· Visningar
1 350
Senast: sarma
·
Western Jag ska ju börja rida western en dag när min polla är lagom inriden för att kunna transporteras... :p Och då vill jag få lite tips på...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Ticka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka