Tävlingsresultat på arabhästar.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Maria Magdalena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 124
M

Maria Magdalena

Finns det någonstans man kan få reda på ALLA tävlingsresultat och på så sätt bilda sig en egen uppfattning om arabhästarnas meriter? Jag har en känsla av att t.ex westerntävlingar är svåra att hitta?
Alla ni arabryttare som är aktiva ute på tävlingsbanorna runt om i landet, skulle ni inte kunna rapportera här om era egna tävlingsresultat och framför allt, när ni ser någon annan arabhäst som tävlat?Det finns säkert många, många arabhästägare som inte är vare sig medlem i SAHF eller som bryr sig om att läsa här på Bukefalos. Ingen tävling är för liten att notera, bara ni skriver när, var och nivå på tävlingsklasserna.Förr höll duktiga Gunilla Wolde reda på det mesta som skedde på alla tävlingar och gjorde statistik som publicerades i hennes egen tidning.

Sv: Tävlingsresultat på arabhästar.

Jag vet inte hur pass mkt koll AHIS har på tävlingsresultat men det ligger väl annars nära till hands?

Hej!

Jag är väldigt aktiv vad det gäller tävladet inom westernridning..
Jag tävlar då mest på min arabvalack Don Miko e:fynd u:domika..
Alltså alla tävlingsresultat kommer ju upp på den klubb som har annordnat tävlingen... så SAHF o AHIS, tar alltså inte upp dessa reslutat... Så som sagt alla resultaten ligger ute på vars klubb som annordnar tävlingen, De resultaten som AHIS har det är sen sportcupen och arab RM... där finns alla dessa resultaten...

Hoppas jag hjälpte till något iaf.;)

Mvh

Carro

Jag kan inte hitta så mycket resultat på AHIS,förrutom arabhästtävlingen då. Jag tänkte mest på öppna klasser, där araber möter alla raser.Arabridklasserna brukar man oftast få se resultat från. Om man vill ha reda på resultat i western, måste man då kontakta varje klubb? Det finns ganska många, eller hur? Vi får se om det är någon ute på tävlingar som sätter in något resultat, det vore spännande iallafall att se om det dyker upp några nya namn, som man inte hört talas om tidigare.

Vad det gäller resultatrapportering (western) från av WRAS gdk tälvingar så ska dessa resultat skickas till respektive distrikt (för E,D och C) och till förbundet WRAS för B och A. Kolla med WRAS om dom kan göra en sammanställning.

MVH
Linda

Intressant tråd..
Ska bli jättekul att följa..

Jag kan inte hitta så mycket resultat på AHIS,förrutom arabhästtävlingen då. Jag tänkte mest på öppna klasser, där araber möter alla raser.Arabridklasserna brukar man oftast få se resultat från. Om man vill ha reda på resultat i western, måste man då kontakta varje klubb? Det finns ganska många, eller hur? Vi får se om det är någon ute på tävlingar som sätter in något resultat, det vore spännande iallafall att se om det dyker upp några nya namn, som man inte hört talas om tidigare.

Precis.. AHIS är inte ansluten till wras och därför tar inte de del av alla resultaten på alla wrasanslutna klubbar..
Där araber möter andra raser är nämligen på wras tävlingar och sedan givetvis på quarter, paint mm tävlingar fast då i allbreed klasser.. så det man får göra är som Linda sjöblom skriver, du kan ju testa med att kontakta någon i styrelsen på wras tex ramond som är ordförande i östra wras.. om du förstår.. gå ut på wras.se där du ser adresser mm.. Men dock så tror jag inte att dom kommer göra en sammanställning till dig.. men det är alltid värt ett försök.. skulle ju vara lite kul faktiskt.. men annars så får man som sagt var gå in och titta in på klubbarnas hemsidor, där brukar oftast resultaten stå.. och visst är dom många... Ja det är lika kul varje gång man träffar på någon som tävlar på en arab, som man aldrig har sätt förut... det var många som var med på Arab riksmästerskapen och nordiskamästerskapen i western.. det var sååå kul... man fick liksom kämpa!! haha:)

//Carro

Är det verkligen så lite intresseför att upplysa om sina, och andras, arabhästars tävlingsresultat nu plötsligt här på Bukefalos???? Jag har läst spaltkilometer omm krav på bruksprov m.m..När jag såg denna tråden tänkte jag YES! nu kommer det att trilla in upplysningar.Om jag fattade Maria rätt, var det först och främst tävlingsresultat i "öppna" tävlingar, alltså inte de där det bara tävlas araber för de resultaten vet man väl var man ska hitta om man sysslar med araber.
Så sätt igång och sätt in era resultat nu.

Den här tråden ligger nog lite fel iom att den ligger på avel. Här håller nog bara de som tävlar och är avelsintresserade till. Fel målgrupp. :p

Folk som "bara" rider är under de övriga respektive forumen beroende på vilken gren de håller på med. Andra rapporterar på AHIS forum. Traloppan t ex.

Den här tråden ligger nog lite fel iom att den ligger på avel. Här håller nog bara de som tävlar och är avelsintresserade till. Fel målgrupp. :p

Folk som "bara" rider är under de övriga respektive forumen beroende på vilken gren de håller på med. Andra rapporterar på AHIS forum. Traloppan t ex.

Både och, för igentligen är tråden för oss som tävlar oxå..
TS frågar efter tävlingresultat juh... :p..
Men vad vet ja!!!

Ja du det är lite svår att skriva upp alla resultat, har varit på såå många tävlingar :smirk:
Men kan ju bara skriva lite:

RHC
5 i Western riding
5 i Team Penning
samt massa bra placeringar med tanke på att varje klass va det ungefär 45 starter... tror att ja kom typ 10 el 11 på de resterande klasserna som jag deltog i... hihi... det var såå roligt..

På arab rm/nm så gick det över förväntan bra..
1 guld
3 silver
1 brons
samt vart lilla gubben årets western arab.. hihi...

jadu sen har vi såå mycket resultat så ja kommer inte ihåg alla...
ska försöka tänka och komma på..

Alla andra då.. skriv upp en massa reslutat nu!!

//Carro

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka