Tävlingsplanering!

Salonikel

Trådstartare
Har ni planerat eran tävlingstermin än?
Hur har lagt upp tävlingarna,
vilka klasser?
Några vanliga hopp/dressyrtävlingar
samt vilka klasser då?

Sv: Tävlingsplanering!

Jag ska börja med att rida några hopp- och dressyrtävlingar under feb-mars. Sedan rida första fälttävlan lätt klass i gärds, därefter udden (lätt), hemma på gotland (lätt), ev. Tranemo (lätt) och sedan Ågesta (cnc*).
I juni ska han få "vila" lite, alltså ingen fälttävlan utan kanske en liten hopp/dressyrtävling istället.
Allt beror sig ju på hur han går och hur han mår samt hur mycket spel han ska gå!

Japp nu har jag lagt upp min säsong litegrann iallafall.

Jag börjar med en reg hopptävling 5-6 feb i Alingsås , 2 st 1.30 (en om dagen)

Sedan blir det Borås elithoppning första helgen i mars och hoppar på fredagen 1.30 och Lördagen 1.35

Sedan blir det Kungsbackas elithoppningar 11-13 mars där rider jag en klass i 1.35

Sedan har jag bestämt att rida * klass i skatteberga iallafall den 19-20 mars så man får en utomhusdressyr tidigt, samt att han kan rasta av sig i terrängen lite.

Sedan åker jag till Fontainebleau strax efter 25-28 mars och rider CIC***

Sedan får han vila (bara joggas runt)från tävlingar tills nästa tävling som blir den 13-15 maj i Rom har jag ev tänkt och då är det CIC*** med Världscupskval, eller Schenefeld i slutet av maj med samma tävling. Det beror på om man kan komma med där eftersom typ "alla" kommer vilja åka dit och då kanske det är lättare att få rida i Rom.

Siktar du på Malmö??
Gu' va kul! :rofl:

Hoppas det går bra!
Landslagen måste skakas runt lite av oss andra ibland!
Förresten, du kanske fick en plats i truppen i år?
Det har ju gått bra, menar jag... :banana:

Nej jag har ingen plats i truppen eftersom jag inte ridit någon Internationell *** än..... Men truppen kan ändras under året enligt Janne.
Ja jag siktar på Malmö i år, känns som om man måste ha ordentligt med bra resultat och poäng för att få en plats i finalen eftersom vi inte är bland dom som kommer med till EM, självklart skall dom EM -tänkta ryttarna rida där i första hand och jag är inte säker på hur många platser Sverige har.
Hur går det för dig då?? Är din häst igång eller har du en ny?? Eller du kanske tom har sålt honom?

Låt oss hoppas att truppen ändras lite! Nytt blod behövs!
Fast det blir nog inte lätt!

Nej... inte sålt... det kan jag inte.
Han fick en sträckning (tror vi) i Tiarp *** i våras som vi höll på med till november...
Ren på böjprov rakt fram, men rörde sig inte jämnt i korset på lina i vä varv. Inget hjälpte, vare sig antiinfl eller smärtstillande.
Scintade allt utom frambenen + vanlig röntgen nacke -> svans och bäckenet, men Ultuna hittade inget! Han är aldrig röntgad innan, så jag hade ju väntat mig att de skulle hitta både det ena och det andra... Dom skrattade lite åt han, 18 år, han hr ju gått en hel del, inga förslitningar/förändringar. Det är ju bra!

De såg ju ojämnheten men visste inte varför.
Sedan lyckades vi till sist manipulera loss SI leden som suttit som berget och då fick jag tillbaka min "gamla pålles" vanliga jag igen.

Han har ju inte vilat, utan är skrittad o joggad rakt fram under hela tiden så vi är snart på G igen. Fast nån mer *** blir det nog inte, han blir ju 18... (beter sig som 4...)

Var o tränade förra veckan och han rymde när jag skulle sätta på transportskydden - in i lastbilen... Han kan inte förstå varför inte han har fått följa med på så länge...

Annars blir det nog en hel del dressyrtävlingar/träningar för mig, syrran ska ha barn...
Har foglossningar och är inte halvvägs ännu, puh.
Så två pållar till + mina 3 (fast en är ju dräktig).

Men vi ses säkert på en eller annan tävling ändå!

lundsbo skrev:
Låt oss hoppas att truppen ändras lite! Nytt blod behövs!
Fast det blir nog inte lätt!

Nej det blir det nog inte, det kommer så mycker nerver in oxå eftersom det kvalas till landslaget och mästerskap på den nivån. Hade alla dom kvalen skett på enbart fyrstjärning nivå är jag helt övertygad om att många fler hade ridit trestjärnigt på ett bättre sätt.

Och nu såg jag även att Fontainbleau skulle ha världscupskval :crazy: Sist jag kollade skulle dom inte ha det :confused:

Första tävlingen i helgen, hoppning!
Sedan så är det full fart.

Ruby skall gå på högvarv i år och fullblodet skall, har jag bestämt, debutera i ** till hösten.

>Rufsan fullblodet har en halvbror e. Robin Z som blev godkänd hingst i USA nyligen, inte illa :bow: Snacka om klasshäst :love:

Tänkte börja med flyinge och rida 100- klassen för att sedan rida Gärds en stjärniga. En hopptävling innan dock, 120. Nån som har förslag på billigt och trevligt boende och stallplats i skåne, veckan mellan flyinge och gärds???
// Emma

vet, såg det efter jag skrivit inlägget. Men men, det är väl bara att träna på och köra på enstjärnig :)

Ja Skatteberga har väl landets enklaste * bana även om det alltid brukar hända en del där.

Är det så? har aldrig varit på den banan, men i sånna fall är det väl bara att köra!!

Såg att du också skulle till Lillhagen nu igen.....
Lycka till!

Där har dom väl ingen fälttävlan. Detta ÄR faktiskt ft sidan hörru :angel:

Jajaja...nu ska du inte vara sådan... ;-)

Förresten skulle det så:
"såg att du skulle till Lillhagen nu i helgen" inte nu igen...*ups*

Nu skall jag ändra igen i min tävlingsplanering, inget blir som man tänkt sig :( , men första tävlingen blir i Sämsholm i * och därefter åker jag till Tyskland den 29 april-1 maj.

(Om någon ens läser denna tråden längre) ;)

tänkte rida lätt klass under våren: udden, mantorp, ågesta, ev åkerbo å örebro
rider även hoppallsvenskan div 1 samt dressyrallsvenskan div 2
å kanske nån mer hopp el dressyrtävling.........

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
991
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Dressyr Sandra Sysojeva har lagt ut denna film på insta, där hon rider med halsring och utan sporrar i piaff och passage. Hoppas fler...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 431
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka