Tävlingskläder!!

W

westerntjej

Sitter just nu och funderar på designen av min nya tävlingsväst, sydde en förra året och blev mkt nöjd =). Vill dock ha möjlighet att byta under tävlingens gång, blir sååå mkt roligare då. Har redan bestämt mig för att sy cuffs att sätta på slinkyn (är inte överdrivet bred, och slinkyn upfyller därför inte slinkyfunktionen på mig...) och jag har som sagt lite idéer till dekorationerna på västen, men jag skulle bli jättetacksam om nån hade några idéer att dela med sig av =) (Har mönstret, så det är alltså dekorationerna jag inte har bestämt mig för). Kanske någon som hört vad som är inne i år ;) ? Om jag får se bilder, lovar jag att inte kopiera mönstret utan endast utgå ifrån det, eftersom jag starkt tror på att man genom sin utstyrsel ska bli unik =).

Sv: Tävlingskläder!!

Kom igen, jag vet ju att det finns hur många som helst som har så fruktansvärt snygga kläder därute! Jag har sett er!

På den här hemsidan kan du hitta inspiration i massor, det är bara att frossa i dekorationer, färger och allt! ;)

Länk!

Det finns också ett s k "Fashion forecast" där du kan kika på vad som kommer att bli modernt den här säsongen! (Fast nu ligger ju Sverige lite efter i klädmodet, så det som var inne förra säsongen fungerar ju lika bra här i Sverige i år också! :D )

Man tackar ;) Hänger iof där stup o kvarten, och vet att jag inte kommer klara att göra nåt liknande :cry: Jag ville ju ha lite "real life inspiration"...du har ju lyckats få till det ordentligt =). Fast jag vill nog köra på nåt lite "mer diskret"...är inte riktigt så säker på oss än....*ignorerar vad vissa Falunbor säger;) *

Om du ser det här får du krama puffen från mig =)

Äsch, jag kör på motsatsen till "less is more"! :D Det finns väl inget att tvivla på, ni är ju så himla duktiga! (Säg inte emot nu, fåntratt! ;) ) Hobbyhorsekläderna kanske är liiite överkurs när det gäller svårighetsgraden på att sy något liknande, men det gäller ju att satsa högt eller hur?

Puffen skickar tillbaka en stor kram! :)

Omg, det där värmde :o :) Fast jag ska nog se till att visa dig när det gäller svårighetsgraden, hade ju iaf MVG i syslöjd *blink* Lär ju inte tävla förrän i mitten av juni ändå, så jag har ju ett tag på mig ;)

westerntjej skrev:
Fast jag ska nog se till att visa dig när det gäller svårighetsgraden, hade ju iaf MVG i syslöjd *blink*

Shit, själv kämpade man ju med ett VG. :o Syslöjd var det värsta ämnet jag visste, och jag är totalt talanglös när det kommer till att sy! ;)

tar en snutt ur L's och mina djupa samtal (märk: runt kl ett på natten, efter diverse yogapass och styrketräningar...) att jag borde nog ta emot och sy upp västar, det skulle ju ge lite pengar, haha *blink*

Låter bra - du kanske har ramlat på ett framtida yrke? ;) Designa tävlingskläder, då behöver du säkert åka över till USA flera ggr per år, och då kan ju JAG följa med! :D

Finns säkert en marknad för "egna" uppsydda kläder, åtminstone om du blir billigare än HobbyHorse;)

Haha, joo, det är ju ganska lätt att bli billigare än dem ;). Tror inte jag har den kunskapen ÄN iaf, och än mindre tiden, men oj, så kul det skulle vara!

Har hittat en väst nu som jag är jättesugen på att göra, vi får se. Tack till alla er som hjälpt till ;)

Här har du en som gärna gör ett par beställningar, om det ser bra ut! Kan du inte lägga ut nån bild på nåt du har sytt?

Hej
Tävlingkläder! Vilken ångest det kan fram kalla.
Nu pratar du bara om slinki, men jag kan ge dig lite tips så du kan variera lite....
Har själv väst och chaps där det finns små påsydda (klistade) kardborrar på... Sen har jag olika "mönster" i skinn och mocka som jag sätter på där... (Kardborre även på deras baksida)
Då kan man välja färg och form som passar ihop med varandra och variera väldigt mycket med lite tyg/skinn...
Tror att detta kan funka lika bra på slinki, men har aldrig provar det.

Hoppas detta hjälpte dig lite för du verkar ju rätt så händig!!

Tack för ditt svar =)
Dock tror jag du missat en liten detalj: jag pratar om dekorationerna på en ny väst, slinkyn har jag redan. Jag har också funderat på det där med att kunna byta genom kardborre eller något sådant, men har kommit fram till att de ändringar jag gör i designen är såpass övergripande att det inte skulle gå. Tack iaf!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka