Tävlingskavaj..

M

Miss_Hanna

Nu när det blir krav på att ha tävlingskavaj, så undrar jag om man får fortsätta att tävla i jack/kavajerna?

Sv: Tävlingskavaj..

Det tror jag nog man får, det är ju bara en modernare variant av ridkavajerna, och dom ser ju i princip mer ut som en kavaj än en sk. fritidsjacka....

Det måste man ju få göra. Man har ju fått rida i dem på nationell tävling förra året.

"Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med sprund bak. Jacka som slutar i midjan räknas ej som ridkavaj."

Jag vet inte hur de där kavaj/jackorna ser ut riktigt.....

Min jack/kavaj är med dragkedja fram och med "flikar" bak..ser ut som en kavaj, men ändå jacka..:P haha, svårt att förklara! Men jag tycker också man borde få rida i den!

Ja det tror jag nog är ok. Räknas ju som en kavaj och inte som en jacka. Bara att kavajen blivit lite mer modern som någon annan också skrev om;) Tror det blir mer och mer vanligt med lite kortare och figursydda kavajer med stretch material som andas bättre än de flesta kavajer som finns ute på marknaden idag!

orkar inte leta nu, men tror att jacson har en sådan modell, med dragkedja fram, kika på deras hemsida!!:)

Liknande trådar

Utrustning Alla tävlingskavajer jag provade på hööks som var upp till 44 går ej att knäppa vid bysten. Finns de kavajer med storlek 46-48...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: Kristall10
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
640
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
628
Senast: MiniLi
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka