Tävlingskavaj - längd

Mjuff

Trådstartare
Jag är sugen på en lite kortare tävlingskavaj. Men kan man ha det på dressyrtävling?
Grejen är att jag tycker min vanliga kavaj stör mig när jag tävlar. Både i bak och fram så kan den lixom fastna lite när jag rider. Ja inte fastna så det sitter fast, men lägga sig lite så det stör helt enkelt. Dumt att kavajen ska störa när det finns så mkt annat att koncentrera sig på. ;)

Blir man totalt dumförklarad om man dyker upp med en kortare modell, tex Pikeur Scarlett? (som ju är grymt snygg för övrigt) :d

Har inte varit ute på tävlingsbanorna på några år, så därför ber jag er om lite hjälp! :bow:

Sv: Tävlingskavaj - längd

Min dotter tävlar dressyr i en Pikeur Scarlett, ser snyggt ut. Hon har hitills bara tävlat regionalt. Nu har hon vuxit ur sin 36a och skaffat sig en Pikeur Diana som jag måste sy in först. Jag tycker dock att Scarlett är bra mkt snyggare än många andra kavajer vi ser på dressyrbanorna.

Varför inte? :) Tycker inte heller om för långa kavajer av samma skäl som du. Tävlar dressyr i min Animo kavaj, mkt kort hoppkavaj :)

Jag tycker långa kavajer är fult :crazy:. Scarlett är skitsnygg på smala personer, på rundare personer ser den lätt mer ut som en knäppt tröja än kavaj. Jag har en Pikeur Epson, den tycker jag passar mig perfekt!

Kör på, du kommer inte vara ensam om att ha en Scarlett på dressyrtävlingar.

Jag har också Scarlett. Har både Animo och Pikeur. Dock lite orolig att bli utskrattad av alla dressyrare om man har kort kavaj :crazy: Gör debut på söndag.

Blir väldigt lättad av det du skriver, Rumpnissen :D

jag har också en pikeur scarlett kavaj för precis som du ,så tyckte jag att dom långa kavajerna fastnade bak.har inte fått några negativa kommentarer.

Liknande trådar

Utrustning Min 11-åriga dotter ska vara med och tävla dressyr i klubblaget under våren och hon vill så klart ha en kavaj. Eftersom det här med...
Svar
10
· Visningar
1 583
Senast: tara
·
Dressyr Jag ska börja tävla lite dressyr och behöver nu införskaffa mig en utstyrsel. Det jag behöver hjälp med är kavaj och eventuellt ny...
Svar
6
· Visningar
5 728
Senast: maoulina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
413
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Rebeckafalk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka