Tävlingskalendern 2009?

BandyBoy

Trådstartare
...åååh!
Det var då rakt inte bra att rida en prova på ritt... man fick ju en nästintill sjuklig mersmak av det här med distans! :grin:
Längtar som en tokig efter nästa års tävlingskalender så att man kan planera sig trött fram till det är dags för första starten igen! :D

Hör rykten om Sämsholmsritten i april?? Börjar där isåfall, med ännu en PP-ritt. Sedan siktar jag på Hökensås och då en 50 CR (weee! Vågar man?!) :crazy: Därefter vette sjutton vad det kan finnas... vill ju varken gå ut för tufft eller rida för få ritter nästa år :cool: ... hmm.. Kanske får man ändå vänta och ta Billinge till augusti - men jag vill nog knöka in någon mer ritt... A9 Kristinehamn? Eller är Bergs HK så på gång att de gör comeback för Karolinerritten - DET är drömritten för mig, eftersom jag var med som "barnarbetare" där för en herrans massa år sedan...! SEn vet jag ju att de har kört Kinnekulleritten också och det berget är underbart vackert att rida på! :bow: Skulle verkligen vara lycka om den återuppstod!

*gnnn* Väntar i högsta grad med spänning på kommande säsong. En 30PP att starta med blir det och en 50 CR blir det också - sen får vi se... klarar vi CR:en så är det ju bara att ge sig i kast med 50T, men självklart utan att tävlingsrida förstås (hur jag nu ska kunna låta bli det... jag som kan tävla med mig själv om vem som kommer först till brevlådan - jag eller... jag... *suck*)

Hur tänker ni andra? Eller är planeringen mest på "underhålla och bygga upp"-stadiet nu inför vintern?

Sv: Tävlingskalendern 2009?

Arangörsträffen är väl nästa helg? Sen brukar det ta 2-3 veckor innan den preliminära terminen är publicerad.
DK ska väl hinna sammanträda först.

Jag tänker mera. Gud vad skönt att säsongen är över så jag kan tat lungt ett tag.
Ärligt talat så har tävlingslusten aldrig infunnit sig under 2008 pga av ett par anledningar. Men men. Hoppas den kommer tillbaka inför 2009.

/Linnea

Måste hålla med dig - det var farligt att börja med distans i slutet av säsongen, nu kommer vi ju att bli sjuka till nästa termin :rofl: ..

Jag & Honey kommer att ägna höst och vinter åt att komma tillbaka till formen, Honey har ju stått nästan en månad nu och har fallit ur helt :crazy: Men det fixar vi!
Satsar på Lovisedalsritten i april, och sen Rimboritten i augusti. Hoppas kunna åka tillbaka till Billingen också. Därimellan vet jag inte ännu :p Mycket beror på hur mamma är ledig, vi kommer inte långt utan henne och transporten (rimbo är ju rätt nära oss, dit är lättare att fixa skjuts och hinknisse..).

Satsar på Lovisedalsritten i april, och sen Rimboritten i augusti. Hoppas kunna åka tillbaka till Billingen också. Därimellan vet jag inte ännu :p Mycket beror på hur mamma är ledig, vi kommer inte långt utan henne och transporten (rimbo är ju rätt nära oss, dit är lättare att fixa skjuts och hinknisse..).

ja, det är ju mest praktiskt (åtminstone så här i början) att rida det som finns nästgårds :laugh:

Keep on dreaming - Aha! Vad bra att du uppdaterade mig på hur det ligger till i planeringsstadiet! :) Då kanske det inte tar så där jättelång tid till innan säsong 2009 presenteras.
Förstår din känsla där annars "skönt att säsongen är över så jag kan tat lungt ett tag" - så brukar jag tänka när jag kört megaintensivt i agilitysvängen med hunden (då tävlar man varje helg och gärna både lördag och söndag... men är ju lite enklare att transportera sig och bo med bara en liten hund...!) :angel:

Några fler som klurar på nästa säsong och på vad man ska roa sig med under den mörkare årstiden? (Tack och lov att det finns Silva Pannlampa!):grin:

najje, jag skulle väldigt gärna vilja rida Hallandsritten..men har man inte körkort och bil själv så får man ta det som mamma kan skjutsa till. :p
så blir det, men 2010 hoppas jag ha körkort (19år), då jäklar knycker jag bilen och drar själv med ett par hinknissar :D :devil:

Jag roar mig med att rida off road så mycket jag kan innan snön kommer. Jag tar med mig lillponnyn på släptåg så hon får motion och klättrar eller gör andra saker som inte tar så lång tid i veckorna. Jag satsar mer med min ridning på helgerna när det finns tid och ork för det. Pannlampa och reflexer så man ser ut som en vandrande smiley (allt i gult) och sen är det bara att ge sig iväg.

Ja i dag är det dags för nästa års planering av distanstävlingar.
Ska bli spännande att få veta hur det blir.
Vi har ansökt om en tävling. Hur ser det ut hos er andra?

...ja, det ska bli mycket spännade att se vilka tävlingar som planeras 2009!
Någon som vet något nu efter att det har varit planeringshelg? :D
När var och hur publiceras det? I Distansryttaren? På Ridsports hemsida antar jag, men hur fort kommer det ut där?

kan man prenumerera på Distansryttaren? har de nån hemsida man kan beställa från? :D

Jag ska se om jag har mitt PM från Cleese här på Buke kvar, då PM:ar jag det till dig i såfall... ett ögonblick! :D

Tävlingsterminen kommer att komma ut på förbundets hemsida när den är klar.
Det blev några få ändringar på arrangörsmötet, och några arrangörer ville ha betänketid. I början på november kommer den att komma ut.
Jag tyckte den såg jättebra ut, med massor av tävlingar att välja på.

I början på november kommer den att komma ut.
Jag tyckte den såg jättebra ut, med massor av tävlingar att välja på.

WEEE! :D Jag LÄNGTAR till början av november! :bow:
Tack för besked! Nu ska jag stressa på tiden, så att oktober tar slut snart! Hjälper det om jag ställer om alla klockor? Går det fortare då? :p;)

Du kan ju börja med att ställa om klockan till helgen men jag vet inte direkt om det skyndar på tiden. Jag är så dålig på det där med sommar och vintertid.

Början på nov skulle kalendern komma ut och håller med om att det ser ut som att det finns många ritter att välja på från Mars till oktober. Precis som denna säsongen.

Början på nov skulle kalendern komma ut och håller med om att det ser ut som att det finns många ritter att välja på från Mars till oktober. Precis som denna säsongen.

:bump: AWEE, då är det ju bara några månader kvar tills alltihop drar igång igen! underbart!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka