Tävlingshjälp

F

Fidermark

Hej

En vän till mig ska rida en LA:3 nu till helgen.
Är det någon vänlig själ som kan hjälpa oss med räkningen???

Första klassen startar 8 och är en LB:2.
I denna klass startar det 20 st.

Därefter startar LAn och min vän har startnr 7.

Vi vill ha 60 min på oss att rida fram, 30 min på avlastning och fix.

När bör vi vara där? Hur många skulle ni räkna med i timmen?

Jag är van vid fasta starttider ;)

1000000000 :bow::bow::bow:

Sv: Tävlingshjälp

Oj, oj, det var länge sedan jag räknade på starttider så jag får hoppas att fler svarar i fall jag är helt ute och cyklar. :D

Vilket LA-program är det?

Första klassen är gissningsvis färdig vid ca 9.45-10-tiden. Ska det vara någon paus efter det? En kortare paus brukar det ju i vart fall alltid vara.

Räkna sedan med 30-45 min för de första i LA:n (beroende på vilket program det är).

Och som vanligt, ta hellre liiite för god tid än tvärtom.

Sv: Tävlingshjälp

Jag räknar med att din kompis startar ca kvart i 12 och har räknat så här:
8 minuter/ ryttare i båda programmen. 20*8 = 160 minuter = 2h 40m. + prisutdelning. Vilket ger att LB håller på från kl 8 till 11. LA startar tidigast kl 11 och 6 ryttare före ger 6*8 = 48 minuter vilket gör att hon kanske startar vid 11.48. Men om dom lägger in någon paus i LB blir det ju senare. Sen kan det ju vara strykningar med... Nej, älskar fasta starttider!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr I tråden om TR ändringar diskuterades det apropå max 1 start/dag upp t.om. 7 år, och ev. tänkbara begränsningar av antalet starter under...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
12 182
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 725
Senast: Tonto
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 045
Senast: shia
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar