Tävlingsfråga

E

Express_Pearl

Letat i TR men hittade inget svar, får man ha martingalen knuten i de delade remmarna för att göra dem kortare på hopptävling? :angel:

Martingalen är nämligen lite lång, så har slått en knut på de delade så den är lagom lång, får man ha dessa på tävling? Det kan väl inte vara förbjudet? :D

Sv: Tävlingsfråga

Varför inte bara köpa en martingal som är lagom?

Har precis börjat använda den och hade en liggandes i stallet som funkar helt utan problem med knutar. Så då tycker jag inte det är särskilt brådskande att köpa en ny. Tänkte vänta till GBG horseshow. ;)

haha :D ja det får man ;) min martingal är oxå lång, så vi har knutar på den, det är inte så fint men men.. :p

Hej jo man får nog ha en knuten för vad spelar det för roll?? Annars så kanske du kan klippa av på mitten av själva martingall delen så kan du korta av och sy igen ... Men det dumma är bara att så många använder martingal bara för att alla andra har det... Så när man kommer till en hopptävling så har typ alla det... Mad Crazy

Det är sant, men då måste man kunna sy. :angel:
För min del spelar det ingen roll att alla andra har det, har en gammal herre som är alldeles för glad i hoppningen och då behlvs det en liten extrahjälp. ;)

håller med kallebus! gör fler hål istället! snyggare och lättare och bättre!:D

Jag känner igen mig helt och hållet! Köper jag en martingal i full så är den för lång, kräver ungefär att 7 nya hål görs. Köper jag i cob så är halsringen inte ens nära att nå runt. Och om jag köper en förbygel i full så måste den ha antingen väldigt varierbar längd på martingalbiten eller så måste det finnas fler ringar så man kan knäppa fast den längre ner. I cob så når den inte runt bogen... Och min häst har ändå inte en speciellt kort hals!

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.