Tävlings dags!!

S

Scratch

Hejsan!! jag ska börja tävla med min ponny (häst)... men jag vet inte vad som ska ordnas innan jag får börja tävla:confused:

Var får jag tag på en mätmann??

Hur hittar jag tävlibgar??

Vad ska man ha för utrustning??

Sv: Tävlings dags!!

Först och främst skall du ha ett grönt kort för att få tävla. Det får du genom din ridklubb som annordnar kurser. På kursen får du lära dig mer om tävling.
På ridsports hemsida finns information om allt, licens bl.a. som du måste ha. Lokal licens tror jag kostar 150 kr. Även registrerade mätmän finns där.

Tävlingar finns på ridsports hemsida, mindre tävlingar som lokala brukar finnas på distriktens hemsida. Leta upp ditt distrikts hemsida via ridsport.se

*Licens
*Mätintyg
*Vaccinationsintyg
*Grönt kort

Vad gäller utrustning är det helt individuellt vad du har på hästen, men din utrustning bör vara ljusa ridbyxor, stövlar, kavaj, klubbjacka eller tröja, vit krage (skjorta).

Tack Tack!! Nu vet jag!!:banana:

men vad är ett vaccinations intyg:confused:

ett vaccinationsintyg är det papper/ lilla häfte som veterinären ska fylla i efter varje vaccination...det visar att din häst är vaccinerad mot hästinfluensa, vilket den måste vara för att få tävla :)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Anläggning Under rådande snöoväder började jag att fundera på snöröjningen här hemma på vår gård. Jag tänkte på hur man gjorde förr, när hästar...
Svar
12
· Visningar
1 080
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka