Tävlingar

Filippa99

Trådstartare
Jag undrar om ni kan rekomendera några hopptävlingar för 4 åringar i östergötland under utesäsongen -07?

Är skötare på en 3,5 åring e: Airline H som kanske ska ut och tävla lite smått under senvåren-utesäsongens slut och vill gärna ha tips på några lätta tävlingar.

Sv: Tävlingar

Som tidigare inlägg.
Lös lokallicens och åk på de lokala tävlingar som finns i din närhet.
Östergötland har många bra och trevliga lokaltävlingar.
Men om du inte vill ha "titthinder". Är hästen verkligen färdig för att åka ut och tävla??
Har ni inga klubbtävlingar?
Du måste ju vara med i någon klubb för att lösa licens.

måste lägga mig i lite...
sådär kan man väll undra ävan fast man är redo för lokala tävlingar...
Vi hade listade tävlingplatser som hade mycke titthinder eller inte när jah ade min förra toka :banana: ;) så varför inte?!

måste lägga mig i lite...
sådär kan man väll undra ävan fast man är redo för lokala tävlingar...
Vi hade listade tävlingplatser som hade mycke titthinder eller inte när jah ade min förra toka :banana: ;) så varför inte?!

Det är klart att man kan undra.
Men det jag mest undrade över var om det hade börjat "tävlat" några klubbtävlingar. Med en 3,5 års häst skulle jag börja med det.
Har själv en som är född -02 som går klubbtävlingar nu för att till våren komma ut på lokala. Då jättegärna nere i Östergötland. Då det alltid är bra banor och fina tävligar där. Inte att vi har dåligt i Södermanland men att åka till Norrköping tex är bra väg och ganska lätt att hitta.

Men som antalet hästägare finns så finns det olika vägar man går för att hittta sin lösning på vad man vill. Huvudsaken är ju att man själv är nöjd och får de man förväntar sig.

Ingen som har några förslag på lätta tävlingar utan så mycker titthinder?

Är hästen tittig? Min Aerline verkade vara tittig när jag tränade, han är född -02, men när jag kom ut på tävling i år har han inte tittat en enda gång vad som än har stått i vägen!
Jag har pratat med flera Aerline ägare som har samma erfarenhet, det är väldigt käcka och trevliga hästar .

Det handlar inte bara om titthinder utan om vem som bygger också. Vissa kombinationer av klubbar med mycket fin hinderpark och en banbyggare som bygger riktigt svårt är dum kombination med unghäst.

Tittar man på utetävlingarna på www.ostergotlandsrf.se så skulle jag med unghäst åka till Söderköping, Boxholm, Lycketorp och Nyckelryttarna och sen ta i avvägande vem som bygger. Söderköping, Lycketorp och Nyckelryttarna har alla fina hinderparker, med lagom med titthinder. Lite ska det vara - men inte i hop med svåra linjer och relaterade avstånd. Då åker jag hem med mina!!

Jag hade inte åkt till Åtvidaberg.

Åk till en tävling där det är bedömning Clear Round på 90-klassen så du får chans att hoppa om ifall första rundan blir svajig.

/C - som släpat runt 4-åringar på lokala tävlingar i Östergötland många år. Pm:a om du vill ha fler tips!

Tack så mycket för era svar!

Hon har varit ganska tittig på träning när jag ridit henne. (bara ridit henne ca 2 mån) Är ganska cool när vi rider ut men det är nog mest jag som inte vill ha några "jättetitthinder" för jag har riditit en 7 åring som knappt tävlat som inte gick att få över "konstiga" hinder.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30