Sv: Tävlingar!
Teacuptoy skrev:
Vore jättekul att höra era berättelser om era första tävlingar!
Hur länge hade ni tränat innan eran första tävling tex och hur gick det?
Första tävlingen för både mig och hästen
Tränade en av hästarna här hemma hela sommaren inför stamboksföringen i Augusti (förra året). Ridprovet klarade hon galant, och då kom jag på iden att jag skulle tävla henne! så jag fortsatte täningen.
två veckor inan tävling blev hon halt
Så då bestämdes det att jag skulle rida en annan häst istallet! som knappt vart igång på hela sommarn!
På väg till tävlingen kom jag och ägaren på att "oj hon har ju bara vart i ridhus en gång tidigare!" Sagt och gjort framridningen gick bra, att gå in i ridhuset gick långsamt... första grenen var Reining, så fort vi stannade till vände hon huvudet mot publiken och stirrade förskräckt, i en rollback stannade hon kollade bakåt på publiken och sket!!!
väggarna och domarn var livsfarliga så det var bäst att hålla sig i mitten och försöka dra sig mot utgången...
Jag var jättenöjd med ritten förväntade mig inte så mycket!
Andra klassen var Western Riding, där gick det bättre förutom att hon likt tjuren Ferdinand sakta sakta smög sig in i ridhuset!
Vi var tilräckligt duktiga för att ta två fjärde placeringar!!!
Har tävlat en gång i år, där jag bröt första klassen, western horsemanship. kom femma i andra Western Riding och diskades i Reiningen pga jag spann ett varv för lite!
annars hade jg kommit två!
http://i40.photobucket.com/albums/e239/golden_tinka/Haffisarna/mimbatvling.jpg
Nu är hästen i Danmark på betäckning, hade allt gått enligt planerna hade hon redan vart tillbaks, men det verkar dröja...
Det blev en lång historia!