Tävlingar med bara terräng?

lektra

Trådstartare
finns det tävling med endast terränghoppning? utan dressyr och hopp

eller ännu bättre en med bara dressyr och terräng :D ?

Sv: Tävlingar med bara terräng?

Ajjemän bara terräng finns men då e de tyvärr lösa
bommar. Så "riktig" endast terräng finns tyvärr inte..
å de andra med bara terräng & dressyr, tror ja
inte att de finns..

Har tävlat en lokatävling med endast terräng med fasta hinder, 50 cm och 80 cm. Det var sjukt skoj! Önskar det fanns flera såna!

hubertusjakt kanske... det är väl med lite hinder då, o man "slipper" ju hopp o dressyr....

ja har vart me på en terrängtävling som klubben (liiiten klubb i nykvarn) anordna. liten tävling med både fasta och rivningsbara hinder. vi behövde iaf int ha fälttävlanskortet.......:D

finns gör det. kanske inte så många. men visst finns de. letar också :idea:

behöver man fälttävlanskort ? hur "fixar" man det isåfall då ?:o

Vi har en rolig tävling här hemma med terräng och dressyr... Då är man två i terrängen och hoppar fasta hinder... Satan i gatan vad svårt det är att hålla tempot! Det var en bana där ideal var ~ 7 minuter... Jag och en annan tog oss runt på under 5 :D Hästarna trissade varandra och det var bara att njuta!

Det finns ju hunting, där det fasta hinder, först banmhoppning se direkt ut i terrängen o avslut på bvanan igen, Falsterbo har det men det är ju ganska hög nivå på den :angel: Mantorp har haft.

:rofl: De hindren i falsterbo är ingenting mot vad vi skuttar över häre hemma :) men där emot banhoppningshindren är lite läskiga :crazy:

föresten har jag hoppat de hindren men på en annan häst :idea:

FRÅGAN STÅR KVAR!!

MÅSTE MAN HA FÄLTTÄVLANSKORT???

jo jag tänkte mest på banhoppningshindren ;) terrängen ser ju inte så avancerad ut :p

På prov körs i år "förenklad Fälttävlan" med endast terrängprovet på ett antal platser runt om i landet bla i katrineholm. Väntar på reglerna för dessa så kan jag redovisa bättre och definitivt rätt när jag har dem :D

jag menade ju knappast att den ligger på debutant nivå :smirk:
men om man jämför med banhoppningen, men det är så jag är, hoppar allt i terrängen, men på banan vågar jag mig knappt över metern :crazy:

Enbart terräng går att tävla den 19 juli och 13 augusti i Julita utanför Katrineholm. Tävlingen är kvalificerande. Mer info finns på hemsidan. www.stallnilslund.se

Bison skrev:
Det finns ju hunting, där det fasta hinder, först banmhoppning se direkt ut i terrängen o avslut på bvanan igen, Falsterbo har det men det är ju ganska hög nivå på den :angel: Mantorp har haft.

den i Falsterbo får vem som hellst anmäla sig så ni kan ja kolla om man kan efteranmäla sig:idea: annars kan ni ju satsa på nästa år!

pollan skrev:
den i Falsterbo får vem som hellst anmäla sig så ni kan ja kolla om man kan efteranmäla sig:idea: annars kan ni ju satsa på nästa år!
Ledningen för tävlingen/landslag brukar bestämma vilka som får rida.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 062
Senast: Strandad
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva era tips på hur man hanterar sin nervositet när det kommer till tävling. Jag tävlar både hoppning, dressyr &...
Svar
11
· Visningar
1 718
Senast: Milosari
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
426
Senast: Twihard
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 363
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama