Tävlingar för hand med två-åring?

höstmåne

Trådstartare
Hej. Jag har en renrasig quarter vallack på två år registrerad i AQHA och är lite sugen på att åka ut på nån tävling. Vad får han vara med i? Jag har aldrig hållt på med sånt innan. Vad är det för regler i Halter tex, är det ens aktuellt för en vallack? Finns ju tyvärr inte så många småtävlingar med trail in hand som exempel. :)

Sv: Tävlingar för hand med två-åring?

Självklart är det aktuellt med halter för en valack! Även showmanship får ni vara med i.

AQHA:
Halter
Showmanship at halter

NSBA:
Longe Line
Showmanship at halter
Trail In Hand -när det erbjuds som specialklass (tex på Nationals då du kan delta i NSBA unghästcup för 1 och 2-åringar)

AllBreeds (anordnas på många tävlingar som arrangeras av AQHA, APHA, NSBA, mfl):
Showmanship at halter
Trail In Hand

I halter tävlar du i hästens kön och åldersklass så i ditt fall "2 year old geldings"

Senast ändrad:

Ingen åldersgräns i wras i Trail at hand om jag minns helt fel :)

Liknande trådar

Western Hej! Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig! :banana: Jag har bestämt mig för att gå all in för western efter att ha provat på...
Svar
6
· Visningar
2 178
Senast: sthu
·
Western Hej! Jag är en sådan där som har varit westernintresserad lite på avstånd ett bra tag. Blev tipsad om att man kan starta trail at hand...
Svar
4
· Visningar
1 591
Western Är lite sugen på att åka ut med min lilla pålle nästa år,då han blir två,på lite tävlingar. Vad krävs för att kunna starta i tex...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Fibusen
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka