Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det konstiga är att hackamore som oxå är bettlöst inte är tillåtet
Men det måste vara något nytt(sen när vet jag inte) för bettlöst har aldrig tidigare varit tillåtet i terrängen. Hackamore var förr tillåtet från 2*
Var ju vissa ÖD som inte ens ville godkänna kombinationsbetten för dom ansåg att det inte var ett bett.. Hur det nu inte kunde vara det.
Och så den där märkliga meningen bettlösa bett, va fan är ett bettlöst bett? Vet att jag frågade Mats G för flera år sedan men fick aldrig ett svar på det.
Ja precis. Gissar det var för att det ansågs som att man hade bättre kontroll med bett?
Lite kuperad så det är nog det hästarna är mest ovana med. Annars väldigt fin, ingen större svårighet, eller inget som inte känns lämpligt för klassen. Jag gillade den.Hur är Össjös 100-bana?
Var du där i år o såg den? Såg ju helt ny ut på de bilder jag sett.Lite kuperad så det är nog det hästarna är mest ovana med. Annars väldigt fin, ingen större svårighet, eller inget som inte känns lämpligt för klassen. Jag gillade den.
Ja, precis. Såg hela klassen och gick banan. Har bara ridit 90 där.Var du där i år o såg den? Såg ju helt ny ut på de bilder jag sett.
Det tycker jag inte. Kan skicka filmer på terräng och hoppning på fb om du vill. Den går på gräs nu och de har nytt hindermaterial.
Det tycker jag inte. Kan skicka filmer på terräng och hoppning på fb om du vill. Den går på gräs nu och de har nytt hindermaterial.
Alltså min häst Han var så glad idag när vi fick startsignal så jag hann inte ens bli rädd för den hemska oxern som var nr 2 o sen vips så var banan slut o ingen av oss var ens trötta! Fatta vilken seger när min största oro alltid varit att han 1. Inte vill skritta ens. 2. Inte har bjudning nog att ens ta sig över en liten stock och 3. Skräckkänslan när man bara vill gräva ner sig efter 3 hinder för hästen känns helt död och ryttaren definitivt är det. Min häst har blivit GLAD
Han sprang nästan hela rundan av sig självt (vatten är int hans grej hehe), nolla på hinder och vi fick oförtjänta 7.0 (missade tex helt avståndet i kombinationen, oups) men bästa var helt klart känslan när man fattade galopp o hästen bara susar iväg med spetsade öron 2.5 års slit börjar ge så himla härliga resultat alltså!!! Tror det var bra vi hoppade ynkliga 70 cm i Vinslöv för då var han inte alls framme men det blev ändå inte jobbigt för honom och jag vågade fokusera på aTT slappna av pch inte jaga honom. Nu kändes ju 80 jättelätt när vi hade lite bjudning. Tjoho!!
Hoppbanan är på gräs då underlaget vid ridhuset inte är bytt ännu. Där hoppningen var det året du red är uppstallningen då vi tyvärr inte har tillgång till mer mark vid terrängbanan (har försökt).Jag var där första året o då var den inte tittig men oerhört klantig bansträckning som gjorde att det blev mycket fel på banan. Inga markbommar i 90-klass. Men sen har jag förstått att de har flyttat hoppbanan ut på gräs? Och jag antar att de investerat i hinder också för då första året var många av dem hemmabyggen. @Hippocampus bör ju veta?
Jag ska debutera H100 i Hermanstorp och är lite nervös för att alla säger att H100 är såååå svårare än H90. Men man måste ju försöka någon gång?
Åhhh så härligt! Blir så glad av att höra att det går bra för erAlltså min häst Han var så glad idag när vi fick startsignal så jag hann inte ens bli rädd för den hemska oxern som var nr 2 o sen vips så var banan slut o ingen av oss var ens trötta! Fatta vilken seger när min största oro alltid varit att han 1. Inte vill skritta ens. 2. Inte har bjudning nog att ens ta sig över en liten stock och 3. Skräckkänslan när man bara vill gräva ner sig efter 3 hinder för hästen känns helt död och ryttaren definitivt är det. Min häst har blivit GLAD
Han sprang nästan hela rundan av sig självt (vatten är int hans grej hehe), nolla på hinder och vi fick oförtjänta 7.0 (missade tex helt avståndet i kombinationen, oups) men bästa var helt klart känslan när man fattade galopp o hästen bara susar iväg med spetsade öron 2.5 års slit börjar ge så himla härliga resultat alltså!!! Tror det var bra vi hoppade ynkliga 70 cm i Vinslöv för då var han inte alls framme men det blev ändå inte jobbigt för honom och jag vågade fokusera på aTT slappna av pch inte jaga honom. Nu kändes ju 80 jättelätt när vi hade lite bjudning. Tjoho!!