Välkommen till trakten!
I norra delarna finns Bergslagen WR, de brukar (eller brukade iaf när jag var tävlingsaktiv för några år sedan) hålla riktigt bra tävlingar i Hedkärra i Fagersta. Bra arrangerat och, i alla fall då, upp till B-nivå. Jag vet inget mer om dem med träningar och liknande, det är lite för långt bort för mig.
Sedan finns SORF, Salaortens ryttarförening, som har en western-del. De heter SORFWestern på facebook, där läggs alla träningar m.m. ut och de är ganska aktiva.
Sedan finns också Arbogakuskarna (även de har en western-falang). Den westernfalangen heter Kuskarnas Westernteam 2014 på facebook (startades 2014 men är aktiv). De har NH-träningar, lite trail och en del träningar för Emil Johansson.
I Närke finns klubben FWR som har träningar och tävlingar. Utanför Askersund finns också Södra Falla, där Emelie Letskog håller till och har träningar i olika discipliner. De har också blivit mer och mer intresserade av EXCA, så jag vet att de håller lite events med träningar/ träningstävlingar i det.
Så summa summarum så är det lite dåligt med tävlingar, då får man åka en bit, men det finns däremot en hel del aktiva människor om man bara vet var man ska leta
. Och det bästa för att hålla sig uppdaterad är att gå med i alla dessa gängs facebook-sidor, för där uppdateras det nästan mer än på hemsidorna. För tävlingar så var det som Texaz tipsade om, plus att det brukar vara en del i Värmland också, bara följa E18 mot Oslo...