tävlat ponnysm? titta HIT!!

9

909ellie909

Hej!
Jag funderar på att tävla SM våren 2011 men är lite osäker på hur det är med det hela.. :confused:
Jag vill ha lite svar på frågorna nedanför.. snälla hjälp!:laugh:

1.Är det ett flertal kval för att ens starta i SM?
2.Måste man ha med sig mer än en häst?
3.Vilka klasser finns på tävlingen ? LA-MVSA?

Tack i förhand!!:D

Sv: tävlat ponnysm? titta HIT!!

För ponny 2010 såg kvalreglerna ut såhär:
För start i SM krävs:
Kat B - Minst 2 felfria grundomgångar i 1.00m (MsvB).
Kat C - Minst 1 felfri grundomgång i 1.10 (MsvB) och en felfri grundomgång i 1.20 (MsvA).
Kat D - Minst 2 felfria grundomgångar i 1.30 (MsvA) eller högre.
Du kvalar på lägst nationell nivå, men det är inte särskilda kvaltävlingar.

Nej, du måste inte ha med mer än en häst, man får starta högst 2 ponnyer, och i finalen högst 1 ponny/ryttare.

Lite olika klasser beroende på kategori, men det är alltid en uppvärmningsklass före första SM-klassen.

Finns både inne- och utomhusSM.

Du kan läsa lite mer här t.ex: http://www3.ridsport.se/Tavling/Hoppning_/Regler/SM-Ponny/

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 051
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
3 175
Senast: Astrid1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar