S

SilverLake

Hej, någon mer än jag som tycker att man ska få tävla som junior till man är 20-25år och D-ponny till i alla fall 19 år. Det är ju vikten och om ekipaget ser proportionerligt som räknas. Tänk att de som är 21 år får tävla mot de i 40års åldern. Varför får åldrarna skilja så mycket på storhäst och inte på ponny? Tycker detta är dåligt. Jag tycker även att man borde dela in storhästarna i 2 kategorier å det blir mer rättvist och storleken inte skiljer för mycket.

Sv: Tävla

Är det inte orättvist mot en 12 åring att den får tävla mot en som är 19 då? Man utvecklas så himla mycket som ryttare i den åldern... Dessutom är det ju uppmuntrande för yngre ryttare att ha chans att plocka rosetter, är man lite äldre klarar man kanske av att se mer till den personliga utvecklingen än till priser på tävlingar...

Det har du kanske rätt i, men det finns även C-ponny.
Ha det bra!

Tycker inte alls att det är orättvist. Det är ju inte säkert att en 21-åring (det är ju inget barn direkt... :smirk: ) är mindre skicklig än en 40-åring. Man väljer ju den klass som passar en själv och ens häst bäst, och då möter man troligen likvärdiga ekipage.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
942
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 917
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar