Status
Stängd för vidare inlägg.

Finess

Trådstartare
jag ska ev. tävla i hoppning i vår, med en c-ponny.
behöver tips vad jag behövertänka på. :banana:

Hej!

Ja, vad ska man tänka på...?!

Först och främst så ska det ju funka mellan dig och hästen. Att ni har förtroende för varandra och att hoppningen funkar bra. Ni ska ha tränat att hoppa banor på den höjd ni tänkt tävla på osv. Man ska inte åka till en tävling för att lära hästen att hoppa, det ska den kunna. Se tävlingen som ett prov på er träning. Och ta det på skoj, det ska vara KUL att tävla!

Mera praktiska detaljer att tänka på är:
-Grönt kort.
-Licenser för dig och ponnyn.
-Registreringsbevis.
-Mätintyg för ponny.
-Vaccinationsintyg.
-Medlemskort.
-Läs gärna TR så att du vet vilka regler som gäller för tävling. Där står allt du behöver veta (och lite till).

Lycka till med ponnyn och den eventuella starten!!

de e inte finess.. de va meningen att ja skulle tävla fatima men nu e de inte säkert de blir av=D :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 732
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen har Smålands Ridsportförbund anordnat distriktsmästerskap i hoppning för ponny, där Småland men även Öland ingick. Milwa...
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
572
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama