Tävla utomlands, vilka papper behövs?

K

KESO

Om jag ska tävla i Danmark eller Norge, vilka papper behöver jag för att få passera gränsen och sen få komma hem igen?

Hej KESO!

Olika regler gäller för Norge och Danmark då Norge inte är med i EU. För båda gäller dock att du har hästpass. Till Norge ska även tullhandlingar medföras, hör med det Tullkontor där du ska passera gränsen vad som gäller, du kan behöva deponera pengar.

Kolla in på denna:

http://www.sjv.se/net/SJV/Startsida/%c4mnesomr%e5den/Djur+&+veterin%e4r/In-+&+utf%f6rsel+av+levande+djur/H%e4st/Inf%f6rsel+fr%e5n+EU-l%e4nder%2C++Andorra%2C+F%e4r%f6arna+samt+Norge/Undantagsregler+f%f6r+t%e4vlingsh%e4star+inom+Sverige%2C+Danmark%2C+Finland+och+Norge

Går den inte att få upp gå in på sjv.se klicka på: djur & veterinär
in och utförsel av levande djur
häst, införsel från Eu land.... samt Norge
undantagsregler för tävlingshäster till Danmark Sverige Norge och Finland.
Hoppas du hittar det!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 273
Senast: Edla
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31