Tävla utan pass?

Maira

Trådstartare
Hur är det med pass och vaccinationsintyg när man startar clearround-tävlingar? Eller andra småtävlingar typ centimeterhoppningar? Hästens pass är borttappat och jag håller på och fixar med nytt. :(

Sv: Tävla utan pass?

tror inte det har jätte stor betydelse, jag har hoppat flera clear rounder utan att behöva visa pass så jag tror inte de har någpon betydelse... men det kanske är från klubb till klubb??

Dock måste man ju alltid kunna visa upp giltligt vaccinations intyg, och det brukar ju finnas i passet... Utan det så får man inte ta med hästen till tävling. Även om det kanske inte alltid kollas så noga så är det inte att rekomendera att åka utan.

Det är ju egentligen inte själva passet du behöver på tävling utan vaccinationsintyget som nuförtiden ofta finns i passet. har du inget löst vaccinationsintyg så skulle jag ringa klubben o prata med dom.

Passet har ingenting med tävlingar att göra, bara vaccinationintyget. Hur det är på klubb och pay and ride-hoppning beror på den arrangerande klubb. Däremot på på "riktiga" tävlingar ska man kunna visa upp giltigt vaccinationsintyg. Om det har försvunnit med registreringen så kan du väl ringa till din veterinär och får ett kort som visar att h*n vaccinerat.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: MiaMia
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka