Tävla unghästchampionat - hur kvalar man?

S

sommarlov

Har inte riktigt förstått hur man kvalar till unghästchampionatet. Har en 5-åring som jag rider dressyr på. Har mycket fina gångarter och är lättlärd. I år har vi tävlat LC och LB klasser. Tränar LA och skolorna. Går jättebra. Börjar nu och titta och fundera inför nästa års tävlingssäsong. Vilka klasser går unghästchampionatet i dressyr i? Är det någon som vet där ute. Vad jag fått fram så är det rätt höga klasser. Det enda jag fattat är att man kvalar in till tävlingen. Men hur gör man det och vilka tävlingar ger kvalresultat? Eller är det så att jag är helt ute och cycklar :confused:

Sv: Tävla unghästchampionat - hur kvalar man?

Kval för 6-åringrar går i LA eller Msv B för unga hästar. Kvalgränserna i år var för låga ochh kommer med all säkerhet att höjas 2005. I år gällde 74% i LA och 65% i Msv vill jag påminna mig.
Finalen rids i Msv B för unga hästar.
Du kvalar i unghästklasser på reg. tävling, deltagarbevis måste lösas innan. Det är två avgifter om du vill kvala både till Falsterbo o Flyinge.

Liknande trådar

Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 060
Senast: fio
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 503
Senast: fio
·
Dressyr Hur brukar ni göra? Vi ligger för tillfället på LB-nivå och vill såklart ut och tävla detta i vår. Men ofta på lokal tävling finns det...
Svar
18
· Visningar
2 399
Senast: WBanna
·
Dressyr Jag är helt grön inom dressyren som tävlingsgren, men har dock tävlat hoppning under flera år som ponnyryttare på en annan häst än den...
Svar
2
· Visningar
1 323
Senast: Billy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama