Tävla Tävla Tävla-Kolla hit..

B

brosen

Har lite frågar som jag vill ha reda på innan jags ticker ut på tävlingsbanan till våren.. =)=)

(HOPPNING)---STORHÄST

Tex klubbtävlingar..Vad gäller för dom..
Måste man ha:

Kavaj
Vita ridbyxor
??

Lokal tävling måste man ha ??
Vita ridbyxor lr räcker det med vita.?
Knoppar i manen..
Vaccinationsintyg
Grönt kort
Mätintyg
Ryttarlicens
Hästliciens

Vill någon vara vänlig och skriva till mig ALLT som ni packar med er när ni ska på en LOKAL hopptävling, å då menar jag precis ALLT.. =)=)

kRAMAR iDA

Tacksam för svar =)=)

Sv: Tävla Tävla Tävla-Kolla hit..

Har lite frågar som jag vill ha reda på innan jags ticker ut på tävlingsbanan till våren.. =)=)

(HOPPNING)---STORHÄST

Tex klubbtävlingar..Vad gäller för dom..
Måste man ha:

Kavaj Nej[
/B]Vita ridbyxor Nej
?? Vaccinationsintyg kan krävas, likaså ridhjälm!

Lokal tävling måste man ha ??
Vita ridbyxor lr räcker det med vita.? Du måste inte ha vita ridbyxor eller kavaj.
Knoppar i manen.. Nej
Vaccinationsintyg Ja
Grönt kort Ja
Mätintyg Nej, eftersom vi pratar stor häst
Ryttarlicens Ja, för lokal tävling
Hästliciens Nej

Vill någon vara vänlig och skriva till mig ALLT som ni packar med er när ni ska på en LOKAL hopptävling, å då menar jag precis ALLT.. =)=)
Sök på forumet här, det finns en lång tråd med massa bra tips om vad man ska ta med sig på tävling.
kRAMAR iDA

Tacksam för svar =)=)

Lycka till när du ger dig ut för att tävla!

Klubbtävling:
Valfri klädsel
Du behöver varken vita ridbyxor eller kavaj.

Lokal:
Du behöver varken vita ridbyxor eller kavaj. De går bra med vanliga ridbyxor och tröja eller jacka, UTAN huva.
Knoppar i manen behöver du inte.
Mätintyg gäller endast för ponny.
Vaccinationsintyg, Grönt kort och Ryttarlicens måste du ha på Lokal. Eftersom reglerna ändras från 2008 så måste man även ha säkerhetsväst tills man fyller 18.
Hästlicens behöver du endast på Regional och uppåt :)

Klubbtävling:
Valfri klädsel
Du behöver varken vita ridbyxor eller kavaj.

Lokal:
Du behöver varken vita ridbyxor eller kavaj. De går bra med vanliga ridbyxor och tröja eller jacka, UTAN huva.
Knoppar i manen behöver du inte.
Mätintyg gäller endast för ponny.
Vaccinationsintyg, Grönt kort och Ryttarlicens måste du ha på Lokal. Eftersom reglerna ändras från 2008 så måste man även ha säkerhetsväst tills man fyller 18.
Hästlicens behöver du endast på Regional och uppåt :)

i lokal tävling får du ha vad som helst, men ridbyxorna måste vara ljusare än tröjan har jag hört, vet inte om det stämmer, menmen :P

Nopp du får ha vilken färg du vill på ridbyxorna, du kan ha svarta ridbyxor och vit jacka om du vill.....

köp ett TR så får du veta ALLT.

...eller gå en grönt kort kurs...

Men varför då fråga en massa saker som är jätte lätta att slå upp?

Därför att jag känner mig osäker..

Liknande trådar

Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Hoppning Jag & mitt sex åriga fullblod ska ut på våran första hopptävling tillsammans nästa helg. Dvs clearound 50cm på ortens ridklubb. För mig...
Svar
4
· Visningar
2 209
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka