Tävla shettisar?

Selma

Trådstartare
Hejhej! Vill skynda mig lite nu, kan man tävla med Shettisar? Pay ´n Jump förstås men annars? :confused::)

Undrar för att jag ska få hem Två shettisar o jag och en kompis kanske vill pka iväg o tävla nån gång :)

Sv: Tävla shettisar?

Det gäller samma regler för shettisar som för alla andra små ponnyer.
Dom lär vara a eller b-ponnyer så det beror ju på er ålder först och främst.

På våra tävlingar är det med A-ponnyer (shettisar ofta) upp till LB hoppning (eller 70 kallas det väl nu för tiden), kanske en ponny varannan tävling. De brukar få tävla mot B-ponnyerna eftersom de inte är tillräckligt många för att få en egen klass, och förutom att maxtiden är förlängd är det inga skillnader mot andra ponnyer så vitt jag vet.

Nackdelen är att de ofta blir hopslagna med b-ponnyerna och då har de svårt att hävda sig mot deras tider. Försök att skrapa ihop ett par till så att ni blir egen klass (3 st):).

En del banbyggare/arrangörer grymtar, men strunt i dem - det är så roligt med shettisar på tävlingsbanan! :bump:

Men varför inte pröva ponnygalopp? Det brukar de gilla! :) Kolla på in på unggalopp.se

Ja du kan tävla med en shettis. Men du får max vara tretton år gammal. Tävlingarna går upp till LA, 80 cm har jag för mig :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 002
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve