Tävla ponny

N

Nyrelski

Får överåriga ryttare tävla ponny i fälttävlan? Hittar inget om det i TR...
Om man får, vad behöver en D-ponny göra för hoppkval till debutant? LD o LC eller två LC?

Sv: Tävla ponny

Ja, det får dom i lätt och debutant, och bedöms då enligt regler för Clear Round (och det är BARA överåriga som får välja avd B)

Hoppkvalen är precis samma som för icke överåriga (dvs har du en D-ponny så krävs en LD + LC för start i kat I)

Du lottas in i startlistan precis som alla andra men räknas inte in i resultatet utan tävlar bara mot dig själv

Sv: Tävla ponny

Ok, tack :bow:
Då kanske det blir ponnytävling för mig :p

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka