Tävla ponny som storhäst..

LouiseN

Trådstartare
Det får man ju. Men om jag har lös hästlicens och tävlat ett tag, och så vill jag sälja hästen som PONNY. Kan jag bara lösa ut en ponnylicens då och sälja den?

Sv: Tävla ponny som storhäst..

Jag tror det , står väl ngt om stadigvarande ryttarbyte i TR och det måste ju gälla vid en försäljning

en ponny får inte tävla som storhäst och ponny samma år. alltså inga dubbla licenser ! men jag vet inte vad som gäller vid ryttar/ägar byte.

är absolut inte säker.. men har för mig att en ponny som tävlar bland hästar får inte tävla med samma ryttare i ponny sen, utan för att den ska byta till ponny igen behövs en ny ryttare, sen om man måste vänta året ut eller inte har jag ingen aning om..:angel:

Om du ska sälja den = ryttarbyte så kan du bara lösa ponnylicens om den inte redan har det och anmäla att den ska gå som ponny igen ja.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 784
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama