Tävla ponny som häst?

Sv: Tävla ponny som häst?

Ska du tävla högre än LB så måste du lösa en tävlingslicens för häst.Det du ska tänka på är att under samma ägare och år så får man inte starta bland både ponny och häst.Vid ev. ägarebyte så gäller det gamla mätintyget.

Lånar tråden lite(A)

Jag har en ponny som jag har tävlat sen jag va 15 och nu e jag 20 och vill börja tävla honom igen, jag ska bara tävla dressyr. Han har ponnylicens. Ska jag bara börja att tävla honom som storhäst eller måste jag ringa och säga de till nån på ridsportförbundet först?

Det räcker med att lösa hästlicens åt hästen, du behöver inte kontakta Ridsportförbundet.

Om du tävlar lokala tävlingar tom LB så behöver du bara ha ryttarlicens.

Det har inte med klassen att göra om hästen behöver licens eller ej. Det har med nivån på tävlingen att göra. Lokal tävling i hoppning eller dressyr kräver ej hästlicens medan regional tävling gör det. Fälttävlan har dock lite annorlunda bestämmelser.
(Det finns trots allt f.d. LB+5 på lokal tävling, motsvarande 1,15 m för häst. Dressyr har ju ofta LA-program på lokal tävling.)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 938
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka