Tävla ponny i "hästklassen"

Ellanamde

Trådstartare
Får man lov att tävla en D-ponny i hästklassen? Jag är snart 18 (har inte tävlat tidigare) och har en go D-ponny som skulle kunna tävla, vad finns det för möjligheter till det? :)

Sv: Tävla ponny i "hästklassen"

Jag fortsatte bland hästar när jag blev för gammal för att få rida i ponnyklasser. Det räckte att lösa storhästlicens i och med att jag tävlade regionalt.

Det görs ingen skillnad på häst och ponnylicens.
Nu behöver man ju dessutom licens redan på lokal nivå men det var lite OT.

Mao går det alldeles utmärkt att starta sin d-ponny i storhästklasser.
Däremot får den inte starta i ponnyklasser efter det om den inte byter ägare. Då har jag för mig att man dessutom ska ansöka om att få starta den som ponny igen??

Tack så mycket, då vet jag på ett ungefär :) Ska kolla upp det noggrannare nu när jag vet att det går

Däremot får den inte starta i ponnyklasser efter det om den inte byter ägare. Då har jag för mig att man dessutom ska ansöka om att få starta den som ponny igen??

Det här kommer att ändras till nästa år, så man slipper ansöka för att få starta på ponnyklasser igen :)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 787
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama