Tävla på Berga i Haninge

Zzuz

Trådstartare
Ni har väl inte missat att Taure WRS arrangerar tävlingar på Berga, Västerhaninge, den 19 september? Tydligen är det rätt få anmälda, och imorgon är sista anmälningsdagen - så kom igen! Jag hade tänkt begå tävlingsdebut så det vore ju väldigt trist om ingen annan vill vara med...
Proppen finns på Taures hemsida: http://taurewesternriders.blogspot.com/
/z

Sv: Tävla på Berga i Haninge

Jag jobbar tyvärr den helgen, annars hade jag gärna varit med. Hoppas att det blir bra med starter!!!

Och lycka till såklart!;)

Synd, din anmälan hade kanske gjort skillnad - fick just veta att tävlingen är inställda pga för få starter.
Trist.
Så nu blir det väl till att vänta till nästa säsong, är inte så mycket för att köra långt med pålle.
/z

Det är tyvärr så här det blir.Dels väntar man med att anmäla sig till sista sekunden eller så räknar man med att tävlingen kommer att gå av stapeln och att man kan efteranmäla sig på plats.
I detta fall så var det inte tillräckligt många som hade anmält sig och klubben blir då tvungen att ställa in.För man kan ju aldrig veta hur många som efteranmäler sig.Domare och anläggning ska betalas ändå.
För att tävlingar ska kunna arrangeras så krävs det att folk anmäler sig.
Men kanske behöver klubbarna gå ihop och arrangera större tävlingar som erbjuder flera olika klasser ?
Tråkigt är det i alla fall.

Om det är som du säger så är det ju en trist trend. (jag har noll koll). Just det där med att slå sig samman gjorde två andra klubbar nu senast i helgen, och de hade runt 100 starter både lördag och söndag, så det funkade uppenbarligen bra. Det innebär å andra sidan oftast att många får långt att åka, och för oss som tycker det är knökigt är det synd.
/z

Javisst är det en tråkig trend !
Styrelserna lägger ner mycket jobb på att ordna lämpliga tävlingsplatser,bra domare och funktionärer.Oftast vet de inte förrens sista anmälningsdagen om det blir någon tävling.Ganska otacksamt jobb.
Visst vore det bra att ha lokala tävlingar,men tror ändå på att samordna tävlingar och på så sätt kunna erbjuda ett större utbud av klasser.
Kanske finns det för många klubbar i Stockholstrakten ?Bättre vore att slå ihop,så att de eldsjälar som finns kan jobba tillsammans och arrangera bra westerntävlingar,träningar mm.Som helgens i Strängnäs:)

Liknande trådar

Dressyr Har en fundering. Ska iväg och tävla på ett ställe som även arrangerar lag div 3. Jag själv ska inte rida lagklassen utan åker för min...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka