Tävla med pass-kopia?

Docka

Trådstartare
Jag skulle behöva skicka en av mina hästars pass till Irland för att hennes avelsförbund ska kunna göra ett officiellt ägarbyte.
Nu vet man ju aldrig med de här Irländarna och hur lång tid det hela kan ta ;)
Så jag funderar på att helt enkelt kopiera hela passet för att inte behöva avstå från tävlandet under tiden passet är på vift.

Är det någon som vet om det är OK att göra så?
Alltså, ha passet i pappers-form med kopia av vaccinationsintyg och mätintyg och ID osv?

//Maja

Sv: Tävla med pass-kopia?

Vaccinationsintygets kopia behöver nog vara vidimerat, i övrigt torde det inte vara några problem.

instämmer med lundsbo. Hjälpte en god vän att startanmäla och visa vaccinationsintyg när hon skulle tävla en utbildningshäst där ägarna hade passet. Det jag fick med till sekretariatet var en vidimerad kopia på vaccinationerna. Det gick alldeles utmärkt.

En fråga, som egentligen inte har med detta att göra, till Docka: behöver man göra ägarbyte även på Irland? Räcker det inte att skicka passet till svensk avelsförbund?

Och då måste jag be en veterinär vidimera, eller?
Skulle säg en mätman/ID kontrollant eller en djursjukvårdare också kunna göra det?

Ja, jag måste skicka det till Irland eftersom hästen i fråga är stamboksförd där. I och med att jag vill fortsätta ha henne i samma avelsförbund måste registreringen gå via dem så att även deras databaser har korrekt info om hästen.
Hästen är dessutom köpt PÅ Irland, jag tror det spelar roll också?

Nej, en vän kan vidimera kopian (ej släkt eller sambo o så).
De skriver sitt namn + telnummer på kopian och skriver vidimerad av.
De ska givetvis se orginalet (passet) när de skriver på.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 282
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar