tävla i shortchaps?

Sv: tävla i shortchaps?

Vad jag vet så får man tävla med shortchaps, men skorna får inte vara skor du knyter om jag inte är ute och cyklar. Men du får absolut inte tävla i bara skor om du har vanliga ridbyxor, då måste chapsen på, men med jodpushbyxor kan man ha bara skor så länge de inte har snörning. (eller har jag fel ni andra??)

Du får absolut tävla i shortchaps.

De tävlingar jag har varit på har varit väldigt blandat med skoanvändning, de finns de som tävlar i ridstövlar, bara skor med "vanliga" ridbyxor, shortchaps och de som rider med jodphurbyxor och skor, även vissa skor med snörning. Jag har inte heller sett någon som reagerat på det, jag tycker personligen det är fult att bara ha skor utan schortchaps till vanliga ridbyxor men inget jag stör mig på om någon annan har det.

Använd dina shortchaps du! :)

Tror inte du får rida med skor och vanliga ridbyxor utan chaps, en säkerhetsfråga, så är domarna på det humöret kan du nog bli diskad.

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
599
Senast: Ketrawzc
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka