Tävla i Norge ??? Lite frågor!!

P

prins_rollo

Har lite funderingar på att åka till Sarpsborg i Norge den 21 maj, Första frågan någon som varit där ? Brukar banorna hålla samma svårighetsgrad som våra svenska?

Sen undrar jag vad det är för något i pappersväg man måste tänka på, Man kan väl tävla på sin svenska licens?
Om jag förstått saken rätt skall man ha ett friskintyg som inte är äldre än 48 h.

Jag var ju självklart sen med att skicka in för hästpass så jag har inte fått det än och är tveksam till om jag har fått det tills dess. Hästen har ett Fei -pass klarar man sig med bara det??

Måste man ha Fei -pass?? Det är ju ingen internationell tävling utan en norsk nationell, men jag läste på ridsports hemsida att det behövdes för att tävla utomlands??

Om någon vill hjälpa mig att få lite klarhet i detta så vore det snällt:bump:

Sv: Tävla i Norge ??? Lite frågor!!

Kan tyvärr inte svara på din fråga...

Men är dock så fräck att jag passar på att fråga samma sak fast angående Danmark:idea:

Vilka papper behövs? Hur går man tillväga? osv

(obs nationella tävlingar)

Jag tror att om man ska tävla i danmark så räcker det med att kunna visa upp startlistan som visar att du ska tävla där.

är dock inte säker men har fått för mig detta

Vet iaf att danskarna måste gå genom deras ridsportsförbund på ngt vis när de kommer hit o tävlar...

*sitter inte upp och pluggar :angel: *

Lady_D skrev:
Kan tyvärr inte svara på din fråga...

Men är dock så fräck att jag passar på att fråga samma sak fast angående Danmark:idea:

Vilka papper behövs? Hur går man tillväga? osv

(obs nationella tävlingar)

Man ska inte efteranmäla sej på plats utan vara anmäld när man tar bron/färjan över. Dock kollar ingen!
Inga speciella papper behövs. Finns ett speciellt avtal om tävlingar i Norden. Vet dock inte om det gäller även Norge eller om det är EU-Norden.

Vi åkte till Dk via bron. Ingen kontroll alls. Bara att åka. Kan varmt rekommendera Holte, deras ft-bana ligger strax utanför Helsingör. Nära och bra. :idea:

Så bara kontakta tävlingsarr och anmäl dej.

Men man klarar sig med sina svenska papper?? Och man behöver inget Fei-pass??

prins_rollo skrev:
Men man klarar sig med sina svenska papper?? Och man behöver inget Fei-pass??

Det behövs inget FEI-pass eller vet.intyg det är bara för Internationella tävlingar.

Länk om regler för transport och tävling

Det som står på förbundets sida gäller bara Internationella tävlingar.

Tänk på att:
- landet kan ha egna regler och de gäller givetvis. Tex vilken färg handskarna ska ha i dressyren, kavajen får bara vara blå el svart (inte grå i Dk), inridning med spö=diskad i Norge etc.
Danskarna var jättetrevliga och berättade bara att de gav en ryttare från Sverige dispens att rida i grå kavaj. :o (en kompis som inte hade en tanke på att det inte var ok)

Senast ändrad av en moderator:

Terrengbanen på Tune ridesenter går på grus/sand.
Tror den kan regnes som litt lettere enn tilsvarende svensk (såklart avhengig av hvilken klasse du vil ri) Tune er blandt mine favoritt-baner i Norge. Har aldri hatt problemer med å holde tiden der, til tross for mange svinger.
Kan du ikke si ifra om du bestemmer deg for å komme? Så kan jeg stå og heie på deg i terrenget:bump:
Ridsportforbundet kan sikkert hjelpe deg med innreise-spørsmålene.
Evt er tlf nr til forbundet i Norge 0047 21 02 96 50. spør etter rytterforbundet.

Finns det några ponnyekipage som tänker nappa på Bosses mail och rida MSV A i Norge i stället för Skaraborg?? Någon som vet hur långt det är dit?

Sarpsborg ligger langs E6, ca 10 mil før Oslo.
Jeg kan gi bedre forklaring når jeg kommer hjem fra jobb, om det behøves...

Nu har jag anmält mig i alla fall till Cnc* med ena och 90 klass med andra.:bump:

Vad jag har förstått så ligger det inte speciellt långt från svinesund

hei hei..
når vi har tävlad i sverige har vi hatt et carnee som vi viser i tollen.. vet ikke om det er det samme fra sverige og til norge. men vet det går an å legge igjen den summen hesten er verdt på grensen for så å få de igjen når man reiser tilbake. men det kan jo bli litt dyrt.. gå inn på tollvesenet (tullen) sine sider. står sikkert der.

om banen så er den veldig fin.. trenger ikke broder. Den går veldig opp og ned, noen bratte bakker. Jeg har startet noen 1m i Sverige og syns Tune er lettere. Hestene liker seg veldig godt i terenget der, veldig innbydene hinder. Dressurbanene er ikke like bra, jeg har en hest som ikke liker mye lyder. Veien går rett på andre siden av banen. Det er to baner med en haug imellom, sånn at hestene bare hører hverandre. dette kan virke litt forstyrrende. ellers er det min yndlingsplass:D

är det ngn utav er två från norge som står på tune ridcenter???

nei, men er der jeg trener i terrenget:P treneren min bor der

okej. du vet inte vem silje hagren är eller?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 368
Senast: dobbis
·
Dressyr Hej! Först av allt... ja; jag gick Grönt Kort kursen i höstas och mitt provresultat var helt felfritt och inget att klaga över, skrev...
Svar
7
· Visningar
1 434
Senast: Kiwifrukt
·
Fälttävlan Har nu gett upp hoppet om fler CNC*-klasser i vårat egna avlånga land och lyckades därmed (efter lite om och men) hitta feltritt.com och...
Svar
8
· Visningar
5 195
Senast: Time Lord
·
Fälttävlan Jag har bestämt mig för att så småningom börja träna och ev. tävla fälttävlan. Rider storhäst, 10 år, och är själv 18. Vi har låångt...
Svar
7
· Visningar
1 613
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka